REGION
Szkoły i rodzice oceniają naukę zdalną
Do Mazowieckiego Kuratorium Oświaty trafiły już ankiety dotyczące nauczania zdalnego. W ramach monitoringu, kuratorium pytało rodziców uczniów, nauczycieli oraz dyrekcję szkół podstawowych i średnich o obszary, w których placówkom oświatowym potrzebne jest wsparcie.
W ankiecie wzięła udział rekordowa liczba ankietowanych - na pytania odpowiedziało ok. 60 tys. osób. Mazowieckie Kuratorium Oświaty chce wiedzieć, jak zorganizowane jest zdalne nauczanie w szkołach, które zadania wykonują one prawidłowo, a w których obszarach konieczne jest jeszcze udzielenie im wsparcia. - Chcemy sprawdzić funkcjonowanie kształcenia na odległość w szkołach na terenie woj. mazowieckiego - mówi Andrzej Kulmatycki z Mazowieckiego Kuratorium Oświaty:
Ankieta skierowana do rodziców uczniów i nauczycieli miała charakter anonimowy.Wśród pytań pojawiły się kwestie dotyczące zasad, na jakich odbywa się nauczanie zdalne, w tym o potwierdzaniu uczestnictwa dziecka w zajęciach, usprawiedliwianiu jego nieobecności czy zasadach oceniania:
W ankiecie znalazły się także pytania dotyczące posiadania odpowiedniego sprzętu do nauki zdalnej czy zapewnienia nauki indywidualnej na terenie szkoły, szczególnie w przypadku uczniów niepełnosprawnych.
Andrzej Kulmatycki poinformował także, że w przypadku awarii sieci podczas lekcji zdalnej, uczeń nie powienien ponosić z tego tytułu jakichkolwiek negatywnych konsekwencji. Dyrekcja szkoły w porozumieniu z nauczycielem powinny wówczas zorganizować pomoc w nadrobieniu materiału a w przypadku sprawdzianu, wskazać inny dogodny termin na jego napisanie.
Wyniki ankiety są teraz analizowane. Znane będą w możliwie najszybszym czasie.