Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
KTO RANO WSTAJE
Kasia Kozimor, Tomek Waloszczyk
Patron dnia: św. Cecylia, dziewica i męczennica
Dziś jest: Piątek, 22 listopada 2024

REGION

Z Warszawy do Dobieszyna po dwóch torach

sobota, 13 marca 2021 09:42 / Autor: Monika Nowakowska
Z Warszawy do Dobieszyna po dwóch torach
foto: Sebastian Pawłowski
Monika Nowakowska

Kolejny etap modernizacji linii nr 8 z Warszawy do Radomia - od najbliższej niedzieli, 14 marca ze stolicy do Dobieszyna podróż możliwa będzie dwoma torami. Przywrócenie ruchu pociągów do samego Radomia zaplanowano na połowę czerwca.

- To skracanie o kolejne kilometry „jednotorówki" - wąskiego gardła miedzy Warką a Radomiem. Wykorzystany będzie nowy most nad Pilicą. Od Dobieszyna do Radomia budowane są nowe przystanki, tory i wiadukty - przypomina Karol Jakubowski z PKP PLK, inwestora.

Natomiast na odcinku Radom – Dobieszyn przewóz pasażerów korzystających ze składów Kolei Mazowieckich nadal będzie odbywał się zastępczą komunikacją autobusową.

Od lutego na odcinku do Dobieszyna pociągi jeździły po jednym torze. Teraz będą jeździć dwoma. - To wydłużenie linii dwutorowej o kolejne kilometry. Dwutorowa trasa zwiększa sprawność połączeń i ogranicza niespodziewane przerwy w kursowaniu pociągów. Podróżni pojadą m.in. nowym mostem kolejowym nad Pilicą - informuje Jakubowski. Ponadto skorzystają nowych peronów w Grabowie i Strzyżynie. - Są wyposażone w wiaty, oświetlenie i tablice z informacjami. Dogodne dojścia zapewnią dostępność do kolei także osobom o ograniczonej możliwości poruszania się - zapewnia Karol Jakubowski.

Prace postępują na odcinku z Dobieszyna do Lesiowa. - Obok wybudowanego już jednego toru i sieci trakcyjnej układany jest drugi. Postępuje budowa przystanku Radom Stara Wola. W Radomiu na ul. Kozienickiej rozebrano już stary wiadukt i wykorzystywana jest tymczasowa kładka. Nowe wiadukty powstają na ul. Gołębiowskiej oraz na ul. Żółkiewskiego - wymienia Karol Jakubowski.

Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia mają jechać z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Dzięki temu skróci się czas podróży z Radomia do stolicy.

Wartość projektów na przebudowę odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.