Opoczno
System Informacji Pasażerskiej w Opocznie
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Opocznie uruchomiło System Informacji Pasażerskiej.
Wprowadzony System Informacji Pasażerskiej to po pierwsze aplikacja na smartfony, która daje możliwość śledzenia pojazdów MPK Opoczno w trybie live. – Oznacza to, że pasażer na bieżąco będzie widział to, co dzieje się z jego autobusem, czy nie występują jakieś opóźnienia powstałe podczas realizacji kursu. Aplikacja Time4Bus to również możliwość zapoznania się z całą mapą zawierającą wszystkie przystanki, z których realizowane są kursy naszych autobusów – wyjaśnia Robert Grzesiński, prezes MPK. – Po wybraniu interesującej pasażera lokalizacji pokazane są wszystkie odjazdy (w czasie planowanym i rzeczywistym). Ważnym atutem aplikacji jest również to, że jej posiadacz otrzymywać będzie komunikaty m.in. o utrudnieniach w ruchu czy zmianach w rozkładzie jazdy – dodaje.
System Informacji Pasażerskiej to również platforma internetowa (https://time4bus.com/t4b/www/opoczno/l/pl). Znajdują się na niej: aktualny rozkład, komunikaty, informacje o zmianach i bieżącym działaniu przedsiębiorstwa, mapka z przebiegiem wybranej linii.
Ostatnim elementem Systemu Informacji Pasażerskiej są nowe tabliczki przystankowe. Zyskały one nowoczesny wygląd, a zupełną nowością jest umieszczony na nich kod QR, który po zeskanowaniu telefonem poinformuje o najbliższych odjazdach z danego przystanku.