Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: św. Cecylia, dziewica i męczennica
Dziś jest: Piątek, 22 listopada 2024

Kozienice

Przynajmniej stu uchodźców znajdzie schronienie na ziemi kozienickiej

wtorek, 01 marca 2022 10:06 / Autor: Kamil Zapora
Przynajmniej stu uchodźców znajdzie schronienie na ziemi kozienickiej
fot. Starostwo Powiatowe w Kozienicach
Kamil Zapora

W Starostwie Powiatowym w Kozienicach odbyło się posiedzenie Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, którego celem była koordynacja działań administracji samorządowej powiatowej i gminnej związanej z pomocą dla uchodźców z Ukrainy. Sprawdziliśmy jakie są najważniejsze ustalenia.

Samorządy powiatu kozienickiego we współpracy z wojewodą mazowieckim zorganizują zakwaterowanie wraz z wyżywieniem dla 80 – 100 osób w lokalach użyteczności publicznej. Jednocześnie wójtowie zostali poinformowani, że mieszkańcy gmin naszego powiatu, którzy chcą przyjąć uchodźców do swoich domów, bądź posiadanych nieruchomości, muszą liczyć się z faktem, że na chwilę obecną nie przewiduje się pokrywania kosztów ich utrzymania.

Co ważne, każdy obywatel Ukrainy, którego wjazd od 24.02 został odnotowany przez Straż Graniczną, będzie mógł korzystać ze świadczeń medycznych Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ) oraz szpitalnej.
Zarówno na szczeblach gmin jak i powiatu utworzone zostały punkty pomocy humanitarnej dla uchodźców, którzy znaleźli się na terenie powiatu kozienickiego. - Stanowisko wieloosobowe ds. Bezpieczeństwa, Spraw Społecznych i Obywatelskich w starostwie koordynuje zbiórkę i rozdysponowuje dary, w miarę potrzeb na wniosek wójtów - informuje Magdalena Kowalska ze starostwa:

W tym momencie nie wiadomo kiedy wojewoda mazowiecki wyda decyzję o relokacji uchodźców na terenie powiatu kozienickiego, jednak zgodnie z wytycznymi miejsca muszą być cały czas utrzymywane.

We wszystkich sprawach dotyczących obywateli Ukrainy, mieszkańcy danej gminy powinni zgłaszać się do Urzędów Gmin.