Końskie
„Gra szyfrów” zawitała do Końskich
Mobilny projekt edukacyjny Instytutu Pamięci Narodowej odwiedza różne miejscowości w kraju i za granicą. Dzisiaj mogli z niego korzystać konecczanie. Zachęcał ich do tego obecny w Końskich prezes IPN Karol Nawrocki.
„Gra szyfrów” to pierwszy projekt gamingowy Instytutu Pamięci Narodowej stworzony przez Biuro Nowych Technologii. Gra w nowoczesny sposób opowiada o wojnie polsko-bolszewickiej, mówił w Końskich prezes IPN Karol Nawrocki.
Jak dodaje prezes IPN, gra odwiedza różne miejscowości w kraju i za granicą. Wszędzie cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, zapewnia.
Podczas wizyty w Końskich prezes IPN otworzył także w koneckiej bibliotece wystawę prezentującą postać ppor. Waldemara Szwieca „Robota”. Ekspozycję przygotowała kielecka delegatura IPN, a konkretnie pracujący w niej Edyta Krężołek i Marek Jedynak. – Wystawa składa się z 16 plansz. Przedstawia życiorys jednego z cichociemnych, spadochroniarzy Armii Krajowej, który walczył w 1943 roku na ziemi koneckiej – wyjaśnia Marek Jedynak. Przypomina, że to właśnie oddział „Robota” w nocy z 31 sierpnia na 1 września 1943 roku zdobył Końskie.
Jak podkreśla burmistrz Końskich Krzysztof Obratański, wystawa IPN to nie pierwsze upamiętnienie Waldemara Szwieca „Robota” w mieście. Mówi o Pomniku Partyzantów na koneckim cmentarzu, ale również dorocznych obchodach Koneckiego Września, które upamiętniają sukces żołnierzy „Robota” w walce z okupantem, jakim było zdobycie miasta w 1943 roku.
Wystawę poświęconą „Robotowi” można oglądać w koneckiej bibliotece do końca października. Z kolei „Gra szyfrów” w specjalnej mobilnej sali była dostępna dla konecczan tylko dzisiaj, jutro zagości ona w Jędrzejowie.
https://radioplus.com.pl/index.php/region/66297-gra-szyfrow-zawitala-do-konskich#sigProGalleria2b5c563d29