Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: św. Andrzej Apostoł
Dziś jest: Sobota, 30 listopada 2024

REGION

Walka autorytetów, czyli “kanibalizacja” SEO - dowiedz się co to nim będzie za późno!

poniedziałek, 05 grudnia 2022 15:08 / Autor: Reklama
Walka autorytetów, czyli “kanibalizacja” SEO - dowiedz się co to nim będzie za późno!
Reklama

(artykuł sponsorowany)

Kanibalizacja nie budzi żadnych pozytywnych skojarzeń, budząc dreszcze - pod tym stwierdzeniem mogą podpisać się wszyscy specjaliści SEO, którzy prowadzą batalie ze zjawiskiem kanibalizacji słów kluczowych na stronach internetowych. Problem pojawia się podczas gdy dwie strony chcą osiągnąć pierwsze miejsce w wyszukiwarce na taką samą frazę kluczową.

 Dwie rywalizujące ze sobą strony skutecznie mylą Google. Wyszukiwarka nie wie, którą ze stron ma wyświetlać jako pierwszą - obie są bowiem dobrze zoptymalizowane pod to samo słowo kluczowe. Starcia o dominacje zazwyczaj wynikają z czystego przypadku, jednak zdarzają się sytuacje, w których prowadzący stronę A celowo stają w szranki ze stroną B. Kłopot kanibalizacji przynosi realne straty, bezpośrednio wpływając na działania SEO.

Poznaj swojego wroga z jak najgorszej strony, czyli skutki kanibalizacji słów kluczowych

Im szybciej wykryjesz problem kanibalizacji na stronie tym lepiej. Kanibalizacja słów kluczowych prowadzi bowiem do zaprzepaszczania wszystkich działań związanych z optymalizacją, negatywnie wpływając na pozycjonowanie. Zjawisko czyni witrynę niewiarygodną, tym samym degradując ją z pierwszego miejsca w wyszukiwarce. Google wymaga różnorodności, niezależnie czy mowa o optymalizacji, czy Google Ads. Nie bez powodu kanibalizację kategoryzuje się jako jedno z przewodnich zagrożeń występujących w procesie SEO. Eksperci z agencji AFTERWEB postanowili bliżej przyjrzeć się problemowi kanibalizacji w świecie marketingu internetowego. Na stronie firmy czytamy:

Kanibalizacja to prawdziwe zło dla pozycjonowania stron. Witryna, zamiast zostać powiązaną z konkretnym słowem, ściera się między kolejną z Twoich stron. Konkurują one ze sobą o tron, tym samym doprowadzając do zjawiska deklasacji strony cieszącej się dotąd najlepszą konwersją. W efekcie niegdyś najlepsze strony pod względem SEO tracą na wartości. Powstaje realny chaos, na który nie ma złotej metody - walka z kanibalizacją to proces indywidualny.”

Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Lepiej zapobiegać niż leczyć - o czym musisz pamiętać by ustrzec się przed kanibalizacją?

Optymalizacja każdej podstrony internetowej powinna obejmować różniące się od siebie frazy kluczowe. W tym celu warto doszukać się niszowych fraz i wprowadzać je zamiast dokonywania powtórzeń. Dzięki temu już na starcie unikniesz popełnienia z pozoru małego błędu, który w przyszłości mógłby przynieść tragiczne skutki. Kolejnym rozwiązaniem jest utworzenie szczegółowej struktury stron poprzez odpowiednie linkowanie wewnętrzne. Na piedestał wynosi się jedną podstronę z najbardziej konkurencyjną frazą, zaś każdą kolejną optymalizuje się pod inne frazy kluczowe z odnośnikiem do strony numer jeden. Skutecznym wyjściem z sytuacji jest przekierowanie 301, służące odbijaniu od stron z nieaktualną treścią, tym samym nadając uprawnienia dla słowa kluczowego topowej stronie znajdującej się w obrębie witryny. Sposób ten uznawany jest za remedium przeciwko kanibalizacji. Prowadzi bowiem do optymalizacji działania witryny, tym samym chroniąc jej autorytet i wiarygodność. Gdy tylko ujrzysz na swojej stronie zjawisko kanibalizacji słów kluczowych - działaj; odkładając problem na później, będzie tylko gorzej.

(artykuł sponsorowany)