REGION
Pozycjonowanie stron - dlaczego warto?
(artykuł sponsorowany)
Przedsiębiorcy prześcigają się na sposoby dotarcia do klientów. Jedni inwestują w reklamy drukowane, inni w cyfrowe. Przykładem tego drugiego rozwiązania jest pozycjonowanie stron internetowych. Dlaczego warto promować swój biznes w ten sposób? Dowiesz się tego z poniższego artykułu!
Pozycjonowanie stron - co to takiego?
Pozycjonowanie stron to jedna z najpopularniejszych form reklamowych. Skupia się ona na wyszukiwarce, czyli najczęściej odwiedzanym miejscu w internecie. Pozycjonowanie stron to zakrojone na szeroką skalę działania zmierzające do polepszenia widoczności witryny po wpisaniu odpowiednich fraz kluczowych. Są one związane z najpopularniejszymi hasłami, jakie wyszukują internauci. Pozycjonowanie stron zmierza wręcz do tego, aby witryna znajdowała się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Wtedy też klienci częściej ją dostrzegają i chętniej na nią zaglądają.
Pozycjonowanie stron - na czym to polega?
Cel pozycjonowania jest jeden - zdobycie takich miejsc w wynikach wyszukiwania, które przełożą się na efekty marketingowe i sprzedażowe. Żeby to osiągnąć, konieczne jest wdrożenie wielu działań. Zanim jednak się do nich przystąpi, niezbędny jest audyt witryny. Analiza jej aktualnego stanu pomoże w podjęciu decyzji, dotyczących niezbędnych kroków oraz ich kolejności. W ramach pozycjonowania stron przeprowadza się działania pozostające w obszarze samej witryny (on-page), jak i poza nią (off-page). Do zabiegów on-page zalicza się m.in.:
• optymalizację strony internetowej, czyli jej kodu, struktury oraz prędkości ładowania,
• stworzenie responsywnego interfejsu, który będzie dostosowany do wyświetlania na urządzeniach desktopowych, jak i mobilnych,
• optymalizację tytułów oraz opisów wszystkich podstron,
• modyfikację lub stworzenie od nowa treści, uwypuklając ich użyteczność dla odbiorców.
Natomiast w skład działań off-page wchodzi link building. Polega on na zdobywaniu odsyłaczy do witryny z cennych źródeł. Przedstawiciele Agencji Interaktywnej Manley (link: https://manley.pl/ ) podają, że istotne jest przy tym korzystanie z miejsc, które prezentują wysoką jakość pod względem merytorycznym. Inaczej zła reputacja witryny może wpłynąć negatywnie na pozycjonowanie strony, do której będzie kierować.
Pozycjonowanie stron - dlaczego warto w nie inwestować?
Pozycjonowanie stron jest czasochłonne, ale godne uwagi. Głównie ze względu na długofalowe efekty. Pozycjonowanie stron pomaga w zdobyciu wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania, które są prezentowane odpowiedniej grupie docelowej. Trzeba bowiem pamiętać, że to klienci szukający konkretnych produktów, usług oraz firm, korzystają z wyszukiwarki. Można więc w łatwy sposób dotrzeć do nich ze swoją ofertą. Oznacza to zwiększenie widoczności oraz ruchu na stronie internetowej, a to jeden z ważniejszych efektów pozycjonowania.
Innym wartym uwagi efektem pozycjonowania stron jest budowanie rozpoznawalności. Jeśli witryna będzie zajmować wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania, docelowi odbiorcy łatwo ją zapamiętają. Tym samym częściej będą na nią zaglądać.
Pozycjonowaniem stron warto się zainteresować także ze względu na możliwość zbudowania własnej przewagi nad konkurencją. Użytkownicy zazwyczaj zainteresowani są tylko pierwszą stroną wyników wyszukiwania. Jeśli dana witryna znajduje się wśród nich, to na niej zrobią zakupy. To także element budowania zaufania - użytkownicy wyszukiwarki chcą dostawać jedynie precyzyjne odpowiedzi na swoje pytania, a narzędzie zmierza do tego, aby właśnie takie wyniki dostarczać. Co za tym idzie, jeśli odbiorcy dostrzegają w propozycjach daną witrynę, to z większym przekonaniem na nią wejdą i skorzystają z oferty.
Ten artykuł może Cię zainteresować: Reklama w internecie – wstęp do działań promocyjnych w sieci
Podsumowanie
Pozycjonowanie stron jest sposobem na zdobywanie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania. Wpływają one na rozpoznawalność witryny oraz zwiększenie zysków. Pozycjonowanie stron to inwestycja, która dostarcza efektów przez długi czas. Warto więc z niej skorzystać i dbać o to, aby witryna ciągle znajdowała się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce.
(artykuł sponsorowany)