REGION
Konferencja w Pionkach poświęcona zaburzeniom słuchu wśród młodzieży
W poniedziałek 4 marca przypada Światowy Dzień Słuchu. Tego dnia w Pionkach zorganizowana zostanie konferencja poświęcona APD, czyli Centralnym Zaburzeniom Przetwarzania Słuchowego z naciskiem na problemy słuchu u dzieci i młodzieży.
Konferencja zorganizowana zostanie w poniedziałek 4 marca przy ul. Zakładowej 5 w Pionkach. Wydarzenie skierowane jest do: nauczycieli, wszystkich specjalistów udzielających wsparcia psychologiczno – pedagogicznego w przedszkolach i szkołach, rodziców oraz innych zainteresowanych osób. Wstęp jest bezpłatny. Szczegółowy program znajdziecie na końcu artykułu.
Uczestnicy spotkania zapoznają się m. in. z przyczynami i symptomami niedosłuchu centralnego. Przedstawione zostaną również zalecenia edukacyjno - funkcjonalne dla dzieci i młodzieży z APD oraz ich konsekwencje emocjonalno - społeczne. Ma to duże znaczenie dla podjęcia diagnostyki, a także odpowiedniej terapii, co w efekcie zwiększy poziom funkcjonowania dzieci i młodzieży z APD w naszym regionie.
- Mamy nadzieję, że inicjatywa przyczyni się do zwiększenia świadomości oraz poszerzenia wiedzy na temat zaburzenia pracy zmysłu słuchu – podkreśla Aleksandra Sutkowska z Centrum Terapeutyczno-rozwojowego w Pionkach.
Aleksandra Sutkowska była w środę gościem Radia Plus Radom. W rozmowie z nią usłyszycie o problemach związanych z APD, konferencji, a także o organizatorze, czyli Centrum Terapeutyczno-rozwojowym w Pionkach:
Patronem medialnym konferencji jest Radio Plus Radom.
Konferencja rozpocznie się o godzinie 14:00 i potrwa do godziny 18:00, a jej program przedstawia się następująco:
1) Słyszymy uszami czy mózgiem?
Słuch fizyczny a APD.
mgr Edyta Jaroszek
protetyk słuchu, Dyrektor Regionu Audika Polska
2) Gdy nasz mózg słyszy inaczej niż ucho …..
Zaburzenia przetwarzania słuchowego - przyczyny (czynniki ryzyka), symptomy i trudności szkolne, diagnoza oraz terapia.
mgr Katarzyna Cygan
logopeda, surdologopeda, protetyk słuchu, koordynator projektu APD Audika Polska
3) APD u dzieci z deficytami w zakresie Integracji Sensorycznej.
Zaburzenia przetwarzania słuchowego a praca innych zmysłów. Rola terapii integracji sensorycznej w poprawie funkcjonowania dzieci z APD.
mgr Izabela Jasek
oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, doradca metodyczny – obszar edukacja wczesnoszkolna Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu
4) Na czym polega udzielanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej osobie z APD na terenie przedszkola i szkoły, w świetle obowiązujących przepisów prawa w oświacie?
Zalecenia edukacyjno – terapeutyczne dla dzieci i młodzieży z APD. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka/ ucznia. Formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu i szkole dla osoby z APD.
mgr Ewa Nędziak
Dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Pionkach
5) Co czuje i jak zachowuje się osoba z APD?
Konsekwencje emocjonalno - społeczne zaburzeń przetwarzania słuchowego u dzieci i młodzieży.
mgr Sylwia Kalukiewicz
psycholog, coach