![](https://radioplus.com.pl/images/banners/bn_2022_radio.jpg)
Radomskie
Rusza budowa 30-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 747
![](/media/k2/items/cache/86cb51c74d9e58795f95e75f53bddcb1_XL.jpg)
![](/media/k2/users/515.jpg)
To największa inwestycja drogowa samorządu województwa mazowieckiego w regionie radomskim. Nowy przebieg drogi 747 będzie liczył 30 km. Jest to drugi etap budowy drogi do mostu na Wiśle, który kilka lat temu połączył województwa mazowieckie i lubelskie. Obecny etap inwestycji będzie realizowany na terenie czterech gmin: Iłża, Rzeczniów, Sienno i Lipsko. Tylko w tym roku samorząd województwa mazowieckiego zabezpieczył na ten cel 100 mln zł. W środę w symbolicznym rozpoczęciu prac wzięli udział wicemarszałek Rafał Rajkowski, radny Leszek Przybytniak oraz dyrektor Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Grzegorz Obłękowski.
Budowa jest kontynuacją zrealizowanego już I etapu inwestycji od mostu w Solcu na Wiśle do drogi krajowej nr 79 w Lipsku. Obecnie roboty drogowe będą prowadzone na terenie gmin Lipsko, Sienno, Rzeczniów i Iłża na podstawie projektu opracowanego przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Długość trasy wynosi 29,6 km. Na potrzeby inwestycji zostało wykupionych 125,2 ha gruntów
– Dzisiaj symbolicznie rozpoczęliśmy budowę prawie 30-kilometrowego fragmentu drogi wojewódzkiej nr 747. Kontynuujemy rozpoczęte kilka lat temu prace na drodze, która ma ogromne znacznie dla poprawy jakości podróży i bezpieczeństwa kierowców, ale także społeczności gmin Sienno, Lipsko, Iłża oraz Rzeczniów – zauważa wicemarszałek Rafał Rajkowski.
Budowa drogi będzie postępować w większości po nowym śladzie, jedynie ok. 5 km drogi będzie poprowadzone obecnym śladem. Łącznie zostanie przebudowanych 19 skrzyżowań z drogami gminnymi i powiatowymi. Powstanie 29 obiektów inżynierskich, w tym wiadukt nad ul. Wójtowską i most nad rzeką Iłżanką w Iłży oraz most nad rzeką Krępianką w miejscowości Jawor Solecki (gm. Sienno). Powstaną także ronda w Pawliczce i przy ul. Staromiejskiej w Iłży, dzięki czemu zwiększy się bezpieczeństwo i płynność jazdy. Dodatkowo zostanie wybudowanych 26 nowych przepustów i przejść dla zwierząt.
– Całkowity koszt zadania to 277 mln zł. 85% inwestycji będzie finansowane przez samorząd województwa mazowieckiego w ramach środków unijnych z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2012-2027 – informuje Leszek Przybytniak, radny województwa mazowieckiego.
Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie podpisał umowę z wykonawcą 18 stycznia tego roku. Wybrana została firma STRABAG Sp. z o.o., która złożyła najkorzystniejszą ofertę. Planowany czas realizacji inwestycji to 3 lata.
– Jest to jedno z największych przedsięwzięć, jakie realizuje Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Wykonawcą inwestycji jest firma, z którą współpracujemy od wielu lat, dlatego mamy nadzieję, że prace przebiegną sprawnie i bez opóźnień, a kierowcy będą mogli swobodnie korzystać z nowego odcinka drogi. Może się wydawać, że trzy lata to długo, ale musimy uwzględnić sezony zimowe, w których prace są ograniczone do minimum – wyjaśnia Grzegorz Obłękowski, dyrektor Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
(info: UMWM).
![](/media/k2/items/cache/41a8ebaff56902eb25edd23128a376f1_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/e73d9e755937a49d7dfbe49d4bb74014_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/31f09d371b43ea40b4d1a914781faab5_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/94f73ff23ab03f67f46f19a60bb1ed25_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/d9b77b2c88fd20bd9bebe000864ffde6_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/571f2c5f244e760b28aaee9733001c1a_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/31a012f2c6150744915e75bc9e0caa53_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/432778445bc7e8a25db0b70e675089fe_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/efcc7b6314cb9c532a926e64f3f72984_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/096259c6915d03aeaba60f17ae642573_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/8c123a0c1d74ce024c586e9cbd226ca3_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/ef910d2c2a3b90d924dc3aaf59267fa3_L.jpg)