KULTURA
Premiera w radomskim Teatrze
Andrzej Sadowski- W 8 dni dookoła świata.
W 8 dni dookoła świata to kolejny po Majakowskim i Niepodobnym obyczajem- autorski spektakl Andrzeja Sadowskiego. Prapremiera w sobotę, 18 marca 2017r. godz. 18.00, scena kameralna. Reżyseria, scenografia i kostiumy Andrzej Sadowski, muzyka Małgorzata Tekiel. Obsada: MATKA JÓZEFA, KTÓRA NIE JEST JEGO MATKĄ, ŻONA RZEŹNIKA Z 42-GIEJ, KOBIETA CIEŃ, KOBIETA SIEDZĄCA STALE W KĄCIE Z TELEWIZOREM NA GŁOWIE- Danuta Dolecka, PIELĘGNIARKA, KTÓRA PRAGNIE BYĆ ŻONĄ JÓZEFA, PROSTYTUTKA, ŚPIEWACZKA CHORA NA RAKA- Katarzyna Dorosińska, DZIEWCZYNA, O KTÓREJ MÓWIĄ ŻE JEST ANIOŁEM, KOBIETA PACHNĄCA MIĘTĄ, ZAKONNICA 1, DZIEWCZYNA Z OKNA- Agnieszka Grębosz, ŻONA JÓZEFA GARBATEGO, ZAKONNICA 2, ŚPIĄCA KRÓLEWNA, DZIEWCZYNKA UKRYWAJĄCA SIĘ POŚRÓD GRUZÓW WŁASNEGO DOMU- Maria Gudejko, JÓZEF GARBATY- Radosław Osypiuk (gościnnie). Pewnego dnia Józef Garbaty, mający niebywałą skłonność do zasypiania w każdej możliwej sytuacji, wyrusza w długą i pełną niespodzianek podróż, która wiedzie go do odkrycia mrocznej tajemnicy z lat jego młodości… W osiem dni dookoła świata to oniryczna, metaforyczna opowieść o drodze prowadzącej w głąb własnego wnętrza, to także spektakl o zagubieniu w otaczającej nas rzeczywistości, w której nie wiadomo, co jest prawdą, a co jest jedynie wytworem wyobraźni. Przedstawienie w swej scenicznej wizji nawiązuje do tradycji wodewilu, z cyrkowo- kabaretową muzyką w tle. Prapremiera w sobotę, 18 marca 2017r. godz. 18.00, scena kameralna. Kolejne spektakle: 19 marca godz. 19.00, 8, 9 kwietnia godz. 16.00, 11 kwietnia godz. 19.00
Andrzej Sadowski jest absolwentem PWST w Krakowie (Wydział Aktorski, dyplom w 1982 r.). Od początku lat osiemdziesiątych do 2003 roku prowadził (wspólnie z Katarzyną Deszcz) undergroundowy Teatr Mandala, w którym zrealizował kilkadziesiąt projektów artystycznych z różnych dziedzin sztuki pokrewnych teatrowi, pokazywanych na wielu festiwalach teatralnych i performerskich w 35 krajach świata. W 1986 roku rozpoczął stałą współpracę z kilkunastoma europejskimi centrami teatralnymi, gdzie prowadzi zajęcia warsztatowe w oparciu o eksperymentalne metody i techniki aktorskie wypracowane w Mandali. W latach dziewięćdziesiątych nawiązał współpracę z paroma uczelniami artystycznymi (m. in. Dartington College od Arts /Devon, UK, Academia de Musica & des Artes Espectaculo /Porto, Portugalia), gdzie realizuje autorskie projekty i kieruje pracami semestralnymi w zakresie sztuki aktorskiej i wykorzystywania multimediów w spektaklu teatralnym.W latach 1997-99 był członkiem Akademii Teatralnej przy Radzie Europy (L'Academie Europeenne des Arts du Geste du Conceil d'Europe).W teatrze repertuarowym debiutował w 1997 roku. Poza teatrami w kraju, reżyserował m. in. w Chorwacji, Japonii, Niemczech, Anglii, Irlandii, Szkocji, USA, Turcji, Ukrainie, Norwegii, Portugalii, Kanadzie oraz Rosji.Obecnie oprócz reżyserii i scenografii zajmuje się współpracą z tancerzami oraz muzykami w ramach projektów podejmowanych przez formacje a&a&a & herrkopf.O swojej pracy pisze: „Często sobie (i nie tylko sobie...) powtarzam, że w teatrze współczesne jest jedynie to, co nadaje sens współczesności. Tworzenie obrazów tylko "dla oka", tylko "żeby się działo"... zupełnie mnie już nie interesuje. Nie trzymam się uparcie jakiegoś jednego sprawdzonego stylu. Nie znoszę rutyny zarówno u siebie jak i u innych. To oczywiście nic nowego co powiem, ale myślę, że tylko to co nowe, to co jeszcze niepoznane, daje szansę na jakieś kolejne odkrycie, nawet jeśli ceną tego poszukiwania bywa czasem dotkliwa porażka.”