Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRYWATKA Z RADIEM PLUS
Marek Sierocki
Patron dnia: św. Cecylia, dziewica i męczennica
Dziś jest: Piątek, 22 listopada 2024

KULTURA

Wiosna Filmów w Elektrowni

środa, 31 maj 2017 08:51 / Autor: Elżbieta Warchoł
Wiosna Filmów w Elektrowni
Radio Plus Radom
Elżbieta Warchoł

Projekcje najciekawszych filmów oklaskiwanych i nagradzanych na największych międzynarodowych festiwalach filmowych teraz w Radomiu!

1 czerwca w kinie MCSW Elektrownia w Radomiu w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego rozpocznie się Festiwal WIOSNA FILMÓW. Impreza potrwa do 8 czerwca. Elektrownia zaprasza na projekcje najciekawszych filmów oklaskiwanych i nagradzanych na największych międzynarodowych festiwalach filmowych. WIOSNA FILMÓW już na stałe wpisała się w kalendarz ważnych wydarzeń kulturalnych, otwierających wiosenny sezon w polskich kinach. w Radomiu odbędzie się po raz pierwszy.

1 VI - Historia pewnego życia, dramat, reż. Stephane Brize, Francja, Belgia 2016 (119’)

2 VI – Aquarius, dramat, reż. Kleber Mendonca Filho, Brazylia 2016 (142’)

3 VI - Mężczyzna imieniem Ove, dramat, reż. Hannes Holm, Szwecja 2015 (116’)

4 VI – Frantz, dramat, reż. Francois Ozon, Francja, Niemcy 2016 (113’)

5 VI - Dwie kobiety, dramat, reż. Martin Provost, Francja, Belgia 2017 (117’)

6 VI - Wilde Maus, komedia kryminalna, reż. Josef Hader, Austria 2017 (103’)

7 VI - Dusza i ciało, dramat, reż. Ildiko Enyedi, Węgry 2017 (116’)

8 VI – Konstytucja, komedia, reż. Rajkon Grlic, Chorwacja, Czechy, Słowenia, Macedonia 2016 (90’)

Karnety po 21 zł na 3 filmy lub 10 zł pojedyncza wejściówka. Bilety w sprzedaży od poniedziałku, 29 maja. Wszystkie projekcje rozpoczynają się o godz. 20.00

 

 

Opisy filmów:

1 VI - Historia pewnego życia, dramat, reż. Stephane Brize, Francja, Belgia 2016

(119’)

Zdobywca nagrody FIPRESCI na festiwalu w Wenecji, adaptacja powieści Guya de Maupassanta, którą Tołstoj określił mianem najwspanialszej francuskiej narracji od czasu „Nędzników”.

Francja, rok 1819. Siedemnastoletnia Jeanne opuszcza klasztor, gdzie wychowywała się wraz z innymi młodymi arystokratkami, i powraca do rodzinnej posiadłości. Młoda i pełna oczekiwań wobec życia Jeanne poślubia przystojnego wicehrabiego Juliana de Lamare, który wydaje się być doskonałą partią. Następne lata małżeństwa przynoszą jednak pasmo rozczarowań – mąż okazuje się być egoistą i skąpcem, nieustannie zdradza Jeanne, w dodatku pojawiają się kłopoty finansowe. Rzeczywistość okazuje się być jakże odległa od oczekiwań, a Jeanne próbuje stawić jej czoła.

 

2 VI – Aquarius, dramat, reż. Kleber Mendonca Filho, Brazylia 2016 (142’)

Rewelacja przeglądów filmowych na całym świecie, a także ostatniego festiwalu w Cannes. Sonia Braga otrzymała nagrody za swoją kreację m.in. w Biarritz, Limie i Mar del Plata. Clara, 65-letnia wdowa i emerytowana krytyczka muzyczna, przyszła na świat w tradycyjnej rodzinie w nadmorskim mieście Recife w północno-wschodniej Brazylii. Kobieta jest ostatnią rezydentką Aquariusa, oryginalnego budynku zbudowanego w latach 40. XX w. z przeznaczeniem dla klasy wyższej. Wszystkie sąsiednie mieszkania zostały nabyte przez spółkę, które ma inne plany co do działki. Clara nie zamierza się jednak wyprowadzać, w związku z czym wikła się w zimną wojnę z deweloperem. Napięcie spowodowane konfliktem burzy spokój bohaterki, ale także wytrąca ją z codziennej rutyny i wprawia w zadumę nad przeszłością i przyszłością.

 

3 VI - Mężczyzna imieniem Ove, dramat, reż. Hannes Holm, Szwecja 2015 (116’)

Europejska Nagroda Filmowa dla najlepszej komedii europejskiej ubiegłego roku. Film był również nominowany do Oscarów 2017 w kategoriach „Najlepszy film nieanglojęzyczny” i „Najlepsza charakteryzacja”.

Spokojne szwedzkie miasteczko. Owdowiały Ove dobiega sześćdziesiątki. Po śmierci ukochanej żony życie straciło dla niego sens. Z dnia na dzień bohater coraz mocniej pogrąża się w depresji i myślach samobójczych. Pewnego dnia do domu po drugiej stronie ulicy wprowadza się małżeństwo z dwojgiem dzieci. Pierwsze spotkanie Ove z nowymi sąsiadami nie zwiastuje niczego dobrego: mąż ciężarnej Parvaneh taranuje samochodem skrzynkę na listy należącą do zgorzkniałego samotnika. Wkrótce jednak, nieoczekiwanie dla siebie samego, Ove zyska nową przyjaciółkę...

 

4 VI – Frantz, dramat, reż. Francois Ozon, Francja, Niemcy 2016 (113’)

Film zdobył aż 11 nominacji do Cezarów 2017. Na MFF w Wenecji w 2016 r. został uhonorowany nagrodą dla najlepszej młodej aktorki.

Niewielkie niemieckie miasto, lata 20. XX w., tuż po wojnie. Młoda Niemka, Anna, odwiedza miejsce spoczynku poległego na froncie narzeczonego. Ku swemu zdumieniu, dziewczyna spotyka nad grobem Frantza tajemniczego mężczyznę. Adrien okazuje się przybyszem z Francji. Przedstawia się jako przyjaciel zmarłego. Z biegiem czasu między Francuzem a Niemką zaczyna się rodzić osobliwa więź. Tylko czy Adrien rzeczywiście jest tym, za kogo się podaje?

 

5 VI - Dwie kobiety, dramat, reż. Martin Provost, Francja, Belgia 2017 (117’)

Rewelacja ostatniego MFF w Berlinie, obraz chwalony za dobrze skonstruowane postaci kobiece i znakomite aktorstwo.

Claire jest samotną matką dorosłego syna. Z oddaniem pracuje jako położna, całkowicie poświęca się swojemu zajęciu. Gdy jej oddział położniczy ma zostać zamknięty, odrzuca propozycję zatrudnienia w większej klinice ponieważ nie może się zgodzić na stosowane tam metody i pojmowanie zawodu położnej. W międzyczasie odbywa pewną rozmowę telefoniczną, która przywołuje wspomnienia z młodości. Béatrice, dawna kochanka jej nieżyjącego już ojca, chce się z nią spotkać. Kobieta ta jest wygadana, barwna i egocentryczna, czyli stanowi całkowite przeciwieństwo skupionej i pomocnej Claire. Dlaczego więc nagle Béatrice zwraca się do niej o pomoc? Film o potrzebie zmian, a także odpowiedzi na pytanie czy stek z frytkami i kieliszkiem wina to naprawdę zdrowy obiad.

 

6 VI - Wilde Maus, komedia kryminalna, reż. Josef Hader, Austria 2017 (103’)

Świetnie oceniany przez krytykę m.in. za poczucie humoru i umiejętność ironicznego przedstawienia dramatycznej historii film pokazywany w konkursie głównym Berlinale 2017.

Georg jest pewnym siebie dziennikarzem jednej z wiedeńskich gazet. Jest uwielbiany, a równocześnie wywołuje strach, jak przystało na znanego krytyka muzycznego o ostrym piórze. Ale nagle zostaje ofiarą zwolnień grupowych. Zamiast jednak powiedzieć o tym młodej żonie, której myśli obecnie koncentrują się na pragnieniu urodzenia dziecka i pilnowaniu kolejnych owulacji, Georg zamierza się zemścić na byłym szefie. Znajduje pomocnika w dawnym szkolnym koledze, Erichu. Z początku niszczą to i owo, ale wkrótce ich działalność zamienia się w istną kampanię terroru. W międzyczasie Georg i Erich próbują uruchomić zrujnowaną kolejkę górską w wiedeńskim parku rozrywki Prater, legendarną „dziką mysz”.

 

7 VI - Dusza i ciało, dramat, reż. Ildiko Enyedi, Węgry 2017 (116’)

Złoty Niedźwiedź dla najlepszego filmu na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie. 

Od chwili gdy Maria zostaje kontrolerem jakości w rzeźni w Budapeszcie, zaczynają się zakulisowe szepty. W czasie lunchu w sterylnej kantynie młoda kobieta siada samotnie. Podchodzi do swojej pracy poważnie i ściśle przestrzega przepisów. Jej świat składa się z liczb i danych, które wryły się w jej pamięć od dzieciństwa. Jej szef, trochę starszy od niej Endre, to również spokojny człowiek.  Stopniowo zaczynają się poznawać. Odkrywają nie tylko braterstwo dusz, ale nawet to, że mają takie same sny. Ostrożnie próbują sprawić, by się spełniły. Film o lękach i zahamowaniach, które towarzyszą otwieraniu się na drugiego człowieka i o tym, jak porywającym doświadczeniem może być moment, gdy w końcu się na to zdecydujemy.  

 

8 VI – Konstytucja, komedia, reż. Rajkon Grlic, Chorwacja, Czechy, Słowenia, Macedonia 2016 (90’)

Film zwyciężył na ubiegłorocznym festiwalu w Montrealu, zdobywając Grand Prize of the Americas.

W jednym budynku mieszkają sąsiedzi, którzy unikają się nawzajem, bo żyją inaczej, wierzą w co innego i pochodzą z różnych miejsc. Prawdopodobnie nigdy nie zamieniliby ze sobą ani słowa, gdyby nie przypadek, który zbliży ich do siebie. Losy bohaterów splatają się w taki sposób, że zakwestionowaniu ulegną najgłębsze przekonania i uprzedzenia dotyczące statusu materialnego, orientacji seksualnej, narodowości i religii.

Karnety po 21 zł na 3 filmy lub 10 zł pojedyncza wejściówka. Bilety w sprzedaży od poniedziałku, 29 maja. Wszystkie projekcje rozpoczynają się o godz. 20.00. (za. MSCW Elektrownia)