KULTURA
Oblicza Muzyki
Centrum Elektrownia i Dyskusyjny Klub Filmowy zapraszają na przegląd filmowy
Oblicza Muzyki od 7 do 18 marca 2018 w Elektrowni. Miłośnicy muzyki i dobrego kina będą mogli obejrzeć ponad 10 filmów fabularnych i dokumentalnych. Będą typowe filmy biograficzne przedstawiające sylwetki znanych artystów, którzy prezentują różne gatunki muzyki lub muzyka staje się inspiracją w ich twórczości: Młynarski. Piosenka finałowa, Maria Callas, Dalida. Skazana na miłość czy Beksińscy. Portret videofoniczny. Zaprezentujemy również filmy fabularne nagradzane na festiwalach w których ścieżka dźwiękowa wybrana przez reżysera buduje odpowiedni klimat dla opowiadanej historii (Piękny drań) lub muzyka jest nieodłącznym elementem i inspiracją dla bohaterów filmu (Tamte dni, tamte noce, Kalifornia). Projekcja filmu Dunkierka prezentuje typową muzykę ilustracyjną , ale jaką - w wykonaniu wielkiego Hansa Zimmera , który za ścieżkę dźwiękową otrzymał nominację do Oscarów 2018. Nie zabraknie wydarzeń specjalnych: Projekcja polskiego filmu archiwalnego pt. BESTIA z 1917 roku z muzyką na żywo w wykonaniu Marcina Pukaluka oraz spotkanie ze Stanisławem Janickim krytykiem, scenarzystą, reżyserem, autorem programu ,, W starym kinie”. Koncert zespołu Drekoty (Ola Rzepka, Natalia Pikuła i Olga Czech) pojawiły się w 2011 roku wraz z samodzielnie wydaną EPką Trafostacja. Oryginalne, surowe brzmienie, na które składały się klawisze, perkusja i trzy żeńskie wokale, pozwoliły dziewczynom zająć miejsce w swoistej niszy poza jakąkolwiek systematyką gatunkową. W lutym 2018 roku Drekoty wracają z albumem zatytułowanym “lub maszyna dzika trawa” - początek seansów 18.15 (z wyjątkiem 15 III – Bestia – 18.30) - karnety 27 zł na trzy dowolne filmy przeglądu z wyjątkiem 17 III, ceny biletów 12, 14, 17 w zależności od dnia projekcji, 15 zł bilet na koncert zespołu DREKOTY, w sprzedaży od 5.III.2018 oraz przed seansami. - filmy wyświetlamy bez reklam - miejsca na sali są nienumerowane. UWAGA. Karnety i wejściówki nie obowiązują na film: Tamte dni i tamte noce Szczegóły przeglądu na www.elektrownia.art.pl 7 – 18 III 2018 OBLICZA MUZYKI
7 III (środa) – MARIA CALLAS, dokumentalny, reż. Tom Volf, Francja 2017 (113’) (premiera) Nieznana historia Marii Callas – fascynującej kobiety pełnej sprzeczności, spełnionej na scenie, ale szukającej wielkiego uczucia i uwięzionej w burzliwym trójkącie miłosnym. 8 III (czwartek) – DALIDA. SKAZANA NA MIŁOŚĆ, biograficzny, muzyczny, reż. Lisa Azuelos, muz. Jean-Claude Petit, Francja 2016 (124’) Dalida była artystką wszechstronną, Miss Egiptu i zdobywczynią 70 złotych płyt. Urodą porównywana do Kleopatry uwielbiano ją na całym świecie. Jeśli spojrzycie na ścieżkę dźwiękową, to przekonacie się, że znalazło się na niej ponad 50 piosenek! Są one duszą i ciałem całego projektu. Nakreślają ramy opowieści, napędzają fabułę. 9 III (piątek, 19.00) – KONCERT ZESPOŁU DREKOTY 10 III (sobota) – PIĘKNY DRAŃ, dramat obyczajowy, reż. John Butler, muz. John McPhillips, Irlandia 2016 (95’) (premiera) Szkolny outsider i gwiazda sportowa muszą zamieszkać razem w pokoju. Plusem filmu Butlera jest ścieżka dźwiękowa. Reżyser ma niezłe ucho, dzięki czemu wybrana przez niego muzyka robi dużo w budowaniu odpowiedniego klimatu. To za jej sprawą "Piękny drań" wydaje się miłym, optymistycznym filmem, który warto obejrzeć. 11 III (niedziela) – MŁYNARSKI. PIOSENKA FINAŁOWA, dokumentalny, reż. Alicja Albrecht, Polska 2017 (90’) Ostatni bardzo osobisty i szczery wywiad z Wojciechem Młynarskim dopełniony wypowiedziami ponad 30 jego najbliższych przyjaciół. Oczywiście nie zabraknie największych przebojów artysty. 12 III (poniedziałek) – PATTI CAKE$, dramat muzyczny, reż. Geremy Jasper, muz. Jason Binnick, USA 2017 (108’) (premiera) Patricia Dombrowski, a.k.a. Patti Cake$, siłuje się z życiem w pozbawionym perspektyw New Jersey. W wieku 23 lat jest wreszcie gotowa wyjść na scenę i zawalczyć o ten sam rodzaj muzycznej nieśmiertelności, jaki stał się udziałem jej idola, rapera O-Z. 13 III (wtorek) 17.45 – BEKSIŃSCY. PORTRET VIDOFONICZNY, dokumentalny, muzyczny, reż. Marcin Borchardt, Polska 2017 (80’) Dokument ukazuje życie rodziny Beksińskich za pośrednictwem prywatnych materiałów dźwiękowych (muzyka, która była nie odłącznym elementem ich twórczości i życia) i filmowych. Utrwaleni na starych taśmach filmowych Beksińscy są jak duchy, które przybyły, by jednocześnie rozbawić nas, rozczulić i przestrzec przed chodzeniem ich ścieżkami. 14 III (środa) – KALIFORNIA, komediodramat, reż. Xavier Giannoli, Francja 2015, muz. Ronan Maillard (127’) (premiera) Rok 1984, w São Paulo siedemnastoletnia Estela przeżywa okres dojrzewania czekając na urodzinowy prezent - wyjazd do Kalifornii. Po lekcjach odrzuca szczeniackie pozy – idzie do sklepu z winylami i przebiera w krążkach ukochanych Joy Division, Davida Bowiego, The Cure. Tu czuje się dobrze: muzyka, podobnie jak zmitologizowane Stany Zjednoczone, symbolizuje przestrzeń osobistej wolności.
15 III (18.30,czwartek) – BESTIA (tytuł alternatywny Kochanka Apasza), archiwalny, niemy reż. Aleksander Hertz, Polska 1917 (44’) Z muzyką na żywo w wykonaniu Marcina Pukaluka oraz spotkanie ze Stanisławem Janickim krytykiem, autorem programu ,, W starym kinie” Pola (Pola Negri), młoda i urodziwa dziewczyna z małego miasteczka, chętnie spędza czas w męskim towarzystwie. Po kłótni z ojcem postanawia uciec z domu. Pomaga jej w tym zakochany w niej Dymitr, który zabiera ja do hotelu. Pola upija adoratora, kradnie pieniądze i wyjeżdża do miasta. Szybko robi karierę, początkowo jako modystka, później jako gwiazda kabaretu. 16 III (piątek) – DUNKIERKA, dramat wojenny, reż. Christopher Nolan, muz. Hans Zimmer, USA, Francja, Holandia, Wlk. Brytania 2017 (106’) (film nominowany do Oscarów 2018 w kategorii najlepsza muzyka oryginalna) Alianccy żołnierze z Belgii, Wielkiej Brytanii, Kanady oraz Francji zostają otoczeni przez niemiecką armię i ewakuowani podczas najbardziej zaciekłej bitwy II Wojny Światowej. Muzyka Zimmera przeszywa bębenki, niczym niekończący artyleryjski ostrzał i jest przykładem doskonałej ilustracji obrazu. *17 III (sobota) – TAMTE DNI, TAMTE NOCE, obyczajowy, reż. Luca Guadagnino, Brazylia, Francja, USA, Włochy 2017 (132’) (premiera, nie obowiązują karnety i wejściówki) Północne Włochy, lato 1983 roku. Elio Perlman, błyskotliwy siedemnastolatek o amerykańsko-włoskim pochodzeniu, spędza wakacje w XVII-wiecznej willi, komponując i grając muzykę klasyczną, czytając i flirtując ze swą przyjaciółką – Marzią. Pewnego dnia do willi przybywa Oliver …. 18 III (niedziela) – DJ, dramat muzyczny, reż. Alek Kort, Polska, Wielka Brytania 2017 (96’) (premiera) Maja to piękna oraz ambitna dziewczyna, utalentowana muzycznie. Przyjmuje pseudonim DJ Mini i wchodzi w świat muzyki klubowej.
- początek seansów 18.15 (z wyjątkiem 15 III – Bestia – 18.30) - karnety 27 zł na trzy dowolne filmy przeglądu z wyjątkiem 17 III, ceny biletów 12, 14, 17 w zależności od dnia projekcji, 15 zł bilet na koncert zespołu DREKOTY, w sprzedaży od 5.III.2018 oraz przed seansami. - filmy wyświetlamy bez reklam - miejsca na sali są nienumerowane. UWAGA! Karnety i wejściówki nie obowiązują na film: Tamte dni i tamte nocy