Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: św. Franciszka Ksawera Cabrini, dziewica i zakonnica
Dziś jest: Niedziela, 22 grudnia 2024

PORT LOTNICZY WARSZAWA RADOM

Budowa drogi startowej na lotnisku jest w 100% ukończona

piątek, 09 października 2020 08:32 / Autor: Radosław Mizera
Budowa drogi startowej na lotnisku jest w 100% ukończona
Radosław Mizera

Dotyczy to zarówno warstwy bitumicznej jak i cementowej. Połączono drogi dojazdowe z istniejącymi węzłami. Pod koniec września odbyło się badanie techniczne pasa wykonane przez Instytut Technicznych Wojsk Lotniczych w Warszawie.

Badanie obejmowało parametry: nośność, szorstkość i równość. Badanie wypadło bardzo korzystnie dla radomskiego lotniska. - Wszystkie parametry znacząco przewyższają założenia wykonawcze – wyjaśnia Dyrektor Paweł Pułkownik z Max Bögl, wykonawcy nowej drogi startowej.

Obecnie trwają końcowe prace nad zahumosowaniem poboczy drogi startowej. Siana jest trawa.

- Radomski pas ma 2500 m długości, co w razie potrzeby pozwoli na przyjmowanie statków powietrznych nawet kodu E, czyli boeingów B777 czy B787. Zrealizowano również założenie strategiczne dotyczące przedłużonej żywotności drogi startowej bez potrzeby remontu. To strategia PPL profesjonalnego i długofalowego inwestowania - powiedział prezes PPL Mariusz Szpikowski.

Ponadto firma MirBud realizuje budowę terminalu zgodnie z harmonogramem. Obecnie trwają prace montażowe stalowych konstrukcji dachu oraz prace murarskie wewnątrz budynku. Na zewnątrz prowadzone są prace wodno-kanalizacyjne oraz systemu hydrantowego, tu prace zaawansowane są w 50%.

Do końca października MirBud wykona: pokrycie dachowe pirsu czyli 35% powierzchni budynku; 90% konstrukcji stalowych obiektu; 70% prac murarskich; 90% prac żelbetowych.Z końcem października rozpoczną się prace wykończeniowe min. tynkowanie.

Radomski terminal będzie najnowocześniejszym obiektem tego typu w Polsce. Terminal jest zaprojektowany w standardzie czarterowym, przyjaznym dla pasażerów. Ważny jest dostęp do dużego obszaru handlowego. Oznacza to również, że podróżni będą mieli więcej przestrzeni w miejscach odpraw i na samym terminalu. Wynika to m.in. ze specyfiki tego typu podróżnych, którzy mają więcej bagażu. Terminal ma być przygotowany na przyjęcie 3 mln pasażerów rocznie. W przyszłości, gdy zajdzie taka potrzeba, będzie go można rozbudować nawet do 9 mln pasażerów. Radom przejmie część ruchu lotniczego z Okęcia, chodzi o loty czarterowe i niskokosztowe, gdyż na Lotnisku Chopina trzeba zwolnić miejsce dla pasażerów tranzytowych, których liczba szybko rośnie. Bez tego nie będzie możliwe także uruchamianie nowych połączeń dalekobieżnych z i do Warszawy przez LOT.

ZAPRASZAMY DO NAS