Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
KTO RANO WSTAJE
Kasia Kozimor, Tomek Waloszczyk
Patron dnia: Boże Narodzenie
Dziś jest: Środa, 25 grudnia 2024

RADOM

Koniec przebudowy dworca PKP w Radomiu

wtorek, 15 grudnia 2015 11:48 / Autor: Radosław Mizera
Koniec przebudowy dworca PKP w Radomiu
Radosław Mizera
Jeszcze w tym roku na radomskiej stacji kolejowej pasażerowie skorzystają z nowych, komfortowo wyposażonych peronów oraz wyremontowanego przejścia podziemnego, które ponownie połączy obie strony miasta. Zaawansowanie prac wynosi już 96 proc. Wartość inwestycji to ok. 100 mln zł.

Układ torowy w obrębie stacji jest już prawie gotowy. Na ostatnim etapie jest również montaż sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Perony zyskały całkowicie nową nawierzchnię oraz zadaszenie. Rozpoczęto instalację elementów małej architektury pasażerskiej. Podróżni zyskają wygodne ławki, pojawi się czytelne oznakowanie, tablice informacyjne, kosze, nowoczesny system nagłośnienia oraz oświetlenie. Wszystkie prace zostaną ukończone do 31 grudnia.

– Trwają również ostanie prace w przejściu podziemnym. Ułożona została posadzka oraz  elewacja z trwałego i estetycznego kamienia szlifowanego. Zabezpieczamy powierzchnię ścian odpowiednio dobranymi preparatami tzw. antygraffiti. Mocno zaawansowany jest również montaż wind. Pozostało nam jeszcze przyłączenie oświetlenia oraz systemu monitoringu wizyjnego, który ułatwi zapobieganie aktom wandalizmu i zapewnieni większe poczucie bezpieczeństwa podróżnym. Na peronach i w przejściu podziemnym zamontowanych zostanie aż 36 kamer – mówi Romuald Mądry, zastępca Dyrektora Regionu Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Po zakończeniu modernizacji, na wszystkie perony będzie można dostać się nowym przejściem podziemnym oraz nowoczesnymi windami. Nawierzchnia krawędziowa obiektów posiada zaznaczony pas bezpieczeństwa z wyczuwalną fakturą oraz ścieżki naprowadzające. Dodatkowo windy wyposażone są w oznakowania w postaci etykiet z nadrukiem w języku Braille'a dla osób niewidomych.

Wymieniono sieć trakcyjną, 14 km torów oraz 38 rozjazdów, które są kluczowym elementem torowiska oraz odpowiadają za sprawny i bezpieczny ruch pociągów. Jesienią tego roku, do użytku został oddany nowy budynek Lokalnego Centrum Sterowania, czyli skomputeryzowanej nastawni. Umożliwia ona dyżurnym sprawne prowadzenie ruchu pociągów w obrębie stacji. Modernizacja stacji Radom jest elementem dużo większej inwestycji, jaką prowadzą Polskie Linie Kolejowe na trasie Warszawa – Radom.