RADOM
Miliony złotych na modernizację centrum digitalizacji w Radomiu
W Radomiu otwarto ogromne centrum digitalizacji. W spółce Iron Mountain, która ma siedzibę przy ul. Czarnieckiego, zatrudnienie znajdzie docelowo 200 osób. Firma planuje przeznaczyć na modernizację obiektu blisko 10 mln zł.
Iron Mountain Polska to lider europejskiego rynku zarządzania informacją w , archiwizacji i digitalizacji dokumentów. Zapewnia kompleksową obsługę firm w zakresie: consultingu procesów po stronie klienta, cyklu życia dokumentów w organizacji oraz ich digitalizacji. Jest także dostawcą systemów do zarządzania procesami oraz informacją w efektywny i bezpieczny sposób. Prowadzi działania z zakresu bezpiecznego przechowywania, składowania, archiwizacji oraz niszczenia dokumentacji tradycyjnej, cyfrowe,j jak i zużytego sprzętu IT.
Piąty rok działalności
Radomskie centrum digitalizacji zostało uruchomione w 2009 r. Aktualnie skanowanych jest w nim około 100 mln stron dokumentów w skali roku. To jeden z największych tego rodzaju obiektów w Europie, którego powierzchnia wynosi blisko 1700 m kw. Już dziś moce przerobowe placówki umożliwiają zaangażowanie do projektów łącznie nawet 750 osób w systemie trzyzmianowym, a już wkrótce – kolejnych 200 pracowników. Aż 85 proc. obecnej kadry kierowniczej centrum stanowią kobiety.
- Widząc rosnący wolumen projektów, głównie z krajów zachodniej i północnej Europy, podjęliśmy decyzję o modernizacji centrum. Sfinalizowaliśmy pierwszy etap remontu, którego koszt wyniósł blisko 2,5 mln zł. Ale to nie koniec inwestycji. Na unowocześnienie i dodatkowe wyposażenie obiektu, jego dalszą rozbudowę, a także budowę Centrum Digitalizacji Dziedzictwa Kulturowego szacunkowo przeznaczymy łącznie blisko 10 mln zł – informuje Iwona Sikora z Iron Mountain.
40 skanujących urządzeń
Inwestycja wpłynęła na zwiększenie dostępnej przestrzeni o 20 proc., a przepustowości operacyjnej o 40 proc., co pozwoliło na stworzenie 100 nowych miejsc pracy. Poza optymalizacją wnętrz i wybudowaniu dodatkowego piętra w ramach modernizacji rozszerzono zakres oferowanych usług o projekty związane z dziedzictwem kulturowym. Bazę sprzętową zwiększono o unikalne skanery przystosowane do skanowania dokumentacji o historycznym znaczeniu, które posiadają stosowne certyfikaty ISO. Łącznie obiekt dysponuje ponad 40 zaawansowanymi urządzeniami skanującymi dostosowanymi do materiałów o dowolnym rozmiarze i formacie. Są to m.in. teczki personalne, dokumentacja techniczna, mapy i szkice, dokumentacja sądowa, ubezpieczeniowa, geodezyjna, bankowa i medyczna, faktury, książki, maile, listy, czy też zdjęcia rentgenowskie. Rozbudowana centrum zaowocowała również rozszerzeniem oferty usług o projekty z obszaru Business Process Management.
W centrum digitalizacji już dziś obsługiwanych jest wiele projektów międzynarodowych – głównie z krajów niemieckojęzycznych i nordyckich. Odpowiadają one za nawet około 60 proc. generowanych dzięki niemu przychodów. Zagraniczni kontrahenci doceniają przede wszystkim wysokie kompetencje zespołu w obszarze IT, data science i data management, a także m.in. certyfikaty bezpieczeństwa ISO 27001 i 9001.