REGION
Kolej przyspieszy jeszcze w tym roku?
Remont 50 km odcinka kolejowego Radom-Drzewica PKP PLK planują dopiero na 2017 rok. Obecnie na tej trasie kursują trzy pary pociągów osobowych. Cała trasę pokonują w godzinę i trzynaście minut. Po remoncie czas ten skróciłby się około 30 minut. Jednak dzięki temu udałoby się także szybciej dojechać pociągiem do Centralnej Magistrali Kolejowej prowadzącej do Warszawy i Krakowa.
Po remoncie, dojazd z Radomia do stolicy trwałby niespełna dwie godziny, ponieważ na odcinku Warszawa-Idzikowice pociągi osobowe rozwijają prędkość do 160 km/h. Choć cała trasa z Radomia do Warszawy mierzy ponad 170 km, to przejazd jest i tak krótszy niż przez Warkę. Co więcej, rozwiązanie zaproponowane przez CZT spowoduje, że uda się wytyczyć alternatywną trasę w zamian za mający zostać wyremontowany do 2021 roku odcinek kolejowej „ósemki” Radom-Warka.
Przypomnijmy, podobne rozwiązanie przez kilka miesięcy w połowie ub. roku sprawdziło się. Koleje Mazowieckie organizowały połączenie piętrowymi składami po godzinie piątej z Radomia oraz po szesnastej z Warszawy. Podróż trwała dwie godziny. Tymczasem na kolejowej trasie nr 22 w tym roku powinien rozpocząć się remont odcinka Tomaszów Mazowiecki-Radzice (k. Drzewicy).
PLK chcą na całej linii osiągnąć prędkość 100 km/h. Szacunkowa wartość prac wynosi 25 mln zł netto. Linia nr 22 łączy Radom z Centralną Magistralą Kolejową i umożliwia połączenie z Łodzią. Remont całej trasy, zgodnie z planami kolei, ma zakończyć się nie wcześniej niż w 2019 roku.
Pod wnioskiem o przyspieszenie inwestycji może się podpisać każdy TUTAJ