REGION
Nowoczesne pociągi i szybsza jazda do Warszawy w tym roku?
Do spotkania fundacji Centrum Zrównoważonego Transportu z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem ma dojść jeszcze w tym miesiącu. Na razie trwa zbiórka podpisów pod projektem nowego rozkładu jazdy. Szczegóły TUTAJ
Pociągi byłyby uruchamiane przez cały tydzień co dwie godziny na całej długości trasy kolejowej numer osiem, na odcinku Kraków-Olsztyn przez Warszawę Centralną. Wykorzystywane byłyby nowoczesne składy typu Flirt, które właśnie zakupiła PKP Intercity. Wówczas czas przejazdu 100 km odcinka Radom-Warszawa zająłby nie więcej niż dwie godziny. Aktualnie uruchamiany jest tylko jeden pociąg pospieszny na tej trasie, ze względu na skierowanie większości składów na Centralną Magistralę Kolejową (Kraków-Warszawa).
Centrum Zrównoważonego Transportu chce, aby pociągi odjeżdżały o regularnych porach, co dwie godziny. W czasie planowanego zamknięcia toru Warka-Radom, na tym odcinku działałby komunikacja zastępcza. - Proponujemy, aby na odcinku Warka – Radom prowadzić zastępczą komunikację autobusową, skoordynowaną z pociągami na odcinkach Olsztyn – Warka i Radom – Kraków. Czas jazdy przez Warkę, nawet z użyciem komunikacji zastępczej będzie krótszy niż objazdem przez Dęblin – tłumaczy Stanisław Biega z CZT.