Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
ALEJA GWIAZD
Mariusz Syta
Patron dnia: św. Franciszka Ksawera Cabrini, dziewica i zakonnica
Dziś jest: Niedziela, 22 grudnia 2024
×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 212.

REGION

Nowoczesne pociągi i szybsza jazda do Warszawy w tym roku?

wtorek, 15 marca 2016 10:38 / Autor:
fot. Pociąg typu FLIRT3, IC/arch.
Od połowy grudnia przybędzie pociągów do Warszawy – zapowiada Centrum Zrównoważonego Transportu. Stanie się to bez względu na prowadzoną przebudowę torowiska, o ile zgodę wyda ministerstwo infrastruktury – uważają eksperci fundacji CZT.

Do spotkania fundacji Centrum Zrównoważonego Transportu z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem ma dojść jeszcze w tym miesiącu. Na razie trwa zbiórka podpisów pod projektem nowego rozkładu jazdy. Szczegóły TUTAJ

Pociągi byłyby uruchamiane przez cały tydzień co dwie godziny na całej długości trasy kolejowej numer osiem, na odcinku Kraków-Olsztyn przez Warszawę Centralną. Wykorzystywane byłyby nowoczesne składy typu Flirt, które właśnie zakupiła PKP Intercity. Wówczas czas przejazdu 100 km odcinka Radom-Warszawa zająłby nie więcej niż dwie godziny. Aktualnie uruchamiany jest tylko jeden pociąg pospieszny na tej trasie, ze względu na skierowanie większości składów na Centralną Magistralę Kolejową (Kraków-Warszawa).

Centrum Zrównoważonego Transportu chce, aby pociągi odjeżdżały o regularnych porach, co dwie godziny. W czasie planowanego zamknięcia toru Warka-Radom, na tym odcinku działałby komunikacja zastępcza. - Proponujemy, aby na odcinku Warka – Radom prowadzić zastępczą komunikację autobusową, skoordynowaną z pociągami na odcinkach Olsztyn – Warka i Radom – Kraków. Czas jazdy przez Warkę, nawet z użyciem komunikacji zastępczej będzie krótszy niż objazdem przez Dęblin – tłumaczy Stanisław Biega z CZT.