REGION
Utrzymanie ruchu na trasie Warszawa-Radom
- Obecnie, podczas przebudowy trasy, tylko jeden tor pozostaje dla przejazdu pociągów, a na sąsiednim trwają intensywne prace. Obejmują one stację Piaseczno i tory w kierunku Czachówka. To modernizacja wielobranżowa. Jest to widoczne w zakresie trwających prac: prowadzony jest demontaż sieci trakcyjnej oraz torów. Na linii zostaną zamontowane nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym - mówił Tomasz Mańturz, kierownik Kontraktu Modernizacji Linii Kolejowej Warszawa - Radom na odcinku Warszawa Okęcie – Czachówek.
Dlatego też Polskie Linie Kolejowe wspólnie z Kolejami Mazowieckimi opracowały rozkład kursowania pociągów dostosowany do możliwości linii. W relacji Warszawa Wschodnia – Radom kursuje 17 pociągów. W porannym i popołudniowym szczycie (5.30 – 7.30 oraz 15.00 – 17.00) przez Piaseczno i Warszawę Okęcie jedzie podobna liczba pociągów, jak przed modernizacją. Pociąg „Radomiak”, dla utrzymania sprawnego przejazdu, kursuje Centralną Magistralą Kolejową. Zakres prac na linii wymaga, by cykliczną obsługę pasażerów na trasie Góra Kalwaria – Czachówek – Góra Kalwaria czasowo zastępowała komunikacja autobusowa.
Od 11 kwietnia wejdą w życie drobne zmiany, o które postulowali podróżni. Pociąg nr 21906 Radom (13:40) – Warszawa Wschodnia (16:17) będzie kursował w wydłużonej relacji aż do Pilawy (17:39). Pociąg wyjeżdżający obecnie z Radomia o godz. 16:31 będzie wcześniej tj. o godz. 15:42. Do Warki dojedzie na godzinę 16:52, skąd zostanie uruchomiona komunikacja zastępcza autobusowa o godz. 17:00 i dowiezie pasażerów do Piaseczna o godz. 18:22. Pociąg ze stacji Skarżysko Kamienna o godzinie 15:40, będzie kursował 20 minut później niż dotychczas, tj. o 16:00 - w Radomiu będzie o 16:39.
Informacje na temat kursowania pociągów można na bieżąco śledzić na www.portalpasazera.pl oraz na stronie przewoźnika – Kolei Mazowieckich. Modernizacja stacji Piaseczno trwa od 13 marca. Jej zakończenie planowane jest w II kwartale 2017 roku. Prace wykonuje Trakcja PRKiI. Efektem wartej 460 mln zł modernizacji odcinka będzie szybsza (160 km/h między Warszawą a Czachówkiem) i wygodniejsza podróż na trasie Warszawa Okęcie – Czachówek oraz nowoczesna i przyjazna także dla osób niepełnosprawnych infrastruktura pasażerska.