REGION
Tańsza modernizacja kolejowej "ósemki"?
Pół miliarda złotych za modernizację trasy Radom - Warka. To najniższa oferta złożona na przebudowę tego odcinka linii kolejowej nr 8.
Najniższą ofertę złożyło konsorcjum Track Tec Construction wraz z Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft, Infrakol, Leonhard Weiss i Introp Warszawa. Firmy zadeklarowały, że przebudują odcinek Radom - Warka za 527,9 mln zł brutto. Jeśli ta oferta wygra przetarg i nikt nie zaskarży wyniku, to PKP Polskie Linie Kolejowe sporo zaoszczędzą. Zakładany przez spółkę koszt modernizacji odcinka Radom - Warka opiewał na 672 mln zł, czyli o ponad 140 milionów złotych więcej niż stanowi najtańsza oferta.
Konsorcjum zadeklarowało również, że przeprowadzi modernizację odcinka w 49 miesięcy i udzieli 72-miesięcznej gwarancji.
Odcinek Radom - Warka jest szczególnie trudny do przebudowy, ponieważ przebiega tam jeden tor. Oznacza to, że wykonawca będzie musiał również stworzyć drugą linię. W ramach modernizacji mają być też przebudowane perony i urządzenia sterowania ruchem oraz przejazdy.
Radom – Warka to ostatni etep modernizacji trasy z Warszawy do Radomia. Obecnie trwają prace na odcinku Warszawa - Czachówek.Planowany koniec inwestycji to 2021 rok.