REGION
Stacja w Opocznie zyska nowy blask
Budowa drugiego peronu i przejścia podziemnego na stacji Opoczno Południe, przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zwiększenie możliwości Centralnej Magistrali Kolejowej - w grudniu stacja zyska nowe oblicze.
Inwestycja Polskich Linii Kolejowych będzie kosztowała 55 mln zł. W planach jest budowa drugiego peronu o długości 300 metrów. Będzie on wyposażony w wiaty i ławki oraz funkcjonalne oświetlenie. Pojawią się także tablice z rozkładem jazdy, a czytelne oznakowanie ułatwi poruszanie się po stacji. Peron będzie również przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Antypoślizgowa nawierzchnia z pasem bezpieczeństwa z wyczuwalną fakturą ułatwi bezpieczne poruszanie się po peronie osobom niedowidzącym. Bezpieczną komunikację zagwarantuje tunelowe przejście dla pieszych oraz pochylnie.
Prace już trwają. Zakończyła się budowa nasypu pod peron i ustawianie ścianek peronowych. Trwa zabudowa płyt peronowych. Zamontowano już 8 z 16 rozjazdów. Ustawiane są konstrukcje sieci trakcyjnej. Na terenie stacji powstaje nowa nastawnia wyposażona w komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudowywane są także obiekty inżynieryjne.
Stacja cały czas jest dostępna dla podróżnych. W ciągu doby zatrzymuje się na niej ok. 20 pociągów, w tym składy międzynarodowe m.in. do Wiednia, Pragi i Grodna. Uruchomiony w grudniu 2014 r. peron Opoczno Południe zapewnia dostęp do kolei mieszkańcom Opoczna i pobliskich miejscowości. Od grudnia na stacji Opoczno Południe podróżni będą mogli wsiadać do pociągów z dwóch peronów.
Inwestycja obejmuje również wymianę 7 km torów i sieci trakcyjnej oraz zabudowę nowych rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Dzięki temu zwiększy się przepustowość stacji - możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów z prędkością ponad 160 km/h.
- Przebudowa stacji Opoczno Południe to kolejna inwestycja PLK na Centralnej Magistrali Kolejowej. Prace poprawiają możliwości linii dla ruchu pasażerskiego – umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stację do prędkości 200 km/h, a następnie 230-250 km/h. Zapewnienie sprawnej i bezpiecznej jazdy przez Centralną Magistralę Kolejową to gwarancja dobrych podróży nie tylko między głównymi miastami, Warszawą a Krakowem, Katowicami i Wrocławiem, ale też lepsze połączenia między regionami i dobry dostęp do kolei dla mieszkańców woj. świętokrzyskiego i łódzkiego. - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.
- Inwestycja poprawi płynność ruchu i komfort podróżowania w kierunku Warszawy i Krakowa. - podkreśla poseł Robert Telus i dodaje: - Poprawi ona również warunki ekonomiczne zarówno dla Opoczna jak i dla Warszawy. Ze stacji tej podróżują mieszkańcy nie tylko gminy i powiatu opoczyńskiego ale również z powiatów: tomaszowskiego, przysuskiego oraz koneckiego.
W konferencji prasowej dotyczącej przebudowy stacji Opoczno-Południe udział wzięli również Marek Olkiewicz - wiceprezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Anna Zięba - zastępca Burmistrza Opoczna, Marcin Baranowski - wicestarosta opoczyński oraz Maria Barbara Chomicz, przewodnicząca Rady Powiatu.
Anna Zięba z opoczyńskiego magistratu zapewniła, że tuż po zakończeniu prac związanych z budową drugiego peronu poprawie ulegnie komunikacja mieszkańców z przystankiem kolejowym Opoczno Południe.
Prace kosztować będą 55 milionów złotych, a ich zakończenie planowane jest na grudzień tego roku.
https://radioplus.com.pl/index.php/region/31898-stacja-w-opocznie-zyska-nowy-blask#sigProGalleria12b263408d