Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: św. Cecylia, dziewica i męczennica
Dziś jest: Piątek, 22 listopada 2024

REGION

Opóźnienia przy budowie linii Warszawa-Radom

poniedziałek, 28 stycznia 2019 10:55 / Autor: Radosław Mizera
/pixabay.com
Radosław Mizera

2 miesiące wynoszą opóźnienia przy modernizacji trasy linii kolejowej z Radomia do Warszawy. Poinformował o tym Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury w odpowiedzi na interpelację posła Andrzeja Kosztowniaka.

Resort Infrastruktury informuje, że do końca marca tego roku planowane jest uzyskanie pozwolenia na budowę odcinka Warka-Radom. Obecnie opóźnienie w pozyskaniu decyzji o pozwoleniu na budowę, które uwzględnia opóźnienie związane z uzyskaniem decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej, wynosi 2 miesiące. Od 10 marca 2019 r. planuje się zamknięcie linii na odcinku Strzyżyna – Radom w celu rozpoczęcia prac modernizacyjnych. W okresie prac zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza. - Przesunięcie terminów uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej w stosunku do podawanych we wcześniejszej korespondencji wynika z przedłużających się uzgodnień - powiedział Andrzej Bittel. Sprawę komentuje poseł Andrzej Kosztowniak:

Karol Jakubowski z Polskich Lini Kolejowych poinformował, że obecnie trwają prace na odcinku pomiędzy Czachówkiem a Warką. Wykonawca demontuje stare tory, sieć trakcyjną i perony. Równolegle prowadzone są prace przy budowie nowych fundamentów pod nową siec trakcyjną oraz gromadzone materiały do wykonania modernizacji. Kontynuowany jest proces pozyskiwania właściwych decyzji umożliwiających rozpoczęcie prac na odcinku Warka – Radom od marcowej korekty rozkładu jazdy. Przebudowane zostaną tory i perony na stacjach i przystankach, dobudowany drugi tor oraz trzy nowe przystanki.

Przewidywany termin zakończenia robót torowych między Warszawą a Radomiem to II kwartał 2021 r. Po uzyskaniu wszystkich wymaganych zgód administracyjnych pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h.