REGION
Tabor Kolei Mazowieckich w dobrych rękach
Koleje Mazowieckie i Bombardier Transportation zawarły umowy na serwis utrzymaniowy i naprawczy 11 lokomotyw TRAXX P160 DC oraz 37 wagonów piętrowych eksploatowanych przez KM. Serwisowanie obejmuje poziomy utrzymania od P1 do P3 i będzie realizowane do końca czerwca 2023 r.
Umowy podpisali: Michael Fohrer – Prezydent Regionu CEI Bombardier Transportation, Sławomir Nalewajka – Szef Ekosystemu Polska, Bombardier Transportation oraz Andrzej Rębacz – wiceprezes zarządu Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o. Ze strony Kolei Mazowieckich podpisy złożyli: Robert Stępień – prezes zarządu spółki oraz Czesław Sulima, Cezary Lewandowski i Dariusz Grajda – członkowie zarządu.
– Zapewnienie utrzymania i serwisowania taboru jest niezmiernie ważne, bo bez tego nie możemy myśleć o realizacji usług przewozowych na wysokim poziomie. Podpisana umowa daje nam długoletnią gwarancję, że nasze lokomotywy oraz wagony piętrowe będą w dobrym stanie, a pasażerom zapewnia niezakłócony transport – powiedział Robert Stępień – prezes zarządu KM.
Podpisując umowy, Koleje Mazowieckie zapewniły usługi utrzymania i serwisu całej floty posiadanych pojazdów produkcji Bombardier Transportation na najbliższe cztery lata. Zestawy składające się z lokomotyw TRAXX oraz wagonów piętrowych w systemie „push-plull” doskonale sprawdzają się w przewozach na liniach o dużych potokach podróżnych. Wskaźnik niezawodności tych pojazdów w okresie ostatniego roku wyniósł blisko 100 proc. Obecnie pojazdy kursują głównie w składach pociągów przyśpieszonych, zapewniając szybki i komfortowy dojazd do Warszawy z odleglejszych miast, np. Radomia, Płocka, Działdowa czy Łukowa.
– Kompletne rozwiązania transportowe, oferowane przez firmę Bombardier Transportation, umożliwiają klientom realizowanie zadań przewozowych bezpiecznie, niezawodnie i efektywnie. Tym bardziej cieszy nas, że Koleje Mazowieckie po raz kolejny nam zaufały, powierzając realizację kluczowego zadania dla zapewnienia usług transportu publicznego na Mazowszu na najwyższym poziomie – powiedział Michael Fohrer, Prezydent Regionu CEI Bombardier Transportation.
Wagony piętrowe Bombardiera zostały zakupione dla Kolei Mazowieckich przez Samorząd Województwa Mazowieckiego w 2008 r. Umowa na dostawę 11 lokomotyw elektrycznych TRAXX pomiędzy Bombardier Transportation a Kolejami Mazowieckimi została podpisana w kwietniu 2010 r. Nowa flota lokomotyw TRAXX, wdrożona do eksploatacji w 2011 r., pozwoliła Kolejom Mazowieckim, jako pierwszemu przewoźnikowi w Polsce, na uruchamianie pociągów „push-pull”. Był to bardzo ważny krok, nie tylko w kierunku poprawy warunków podróżowania, ale przede wszystkim w kierunku budowania nowych standardów w pasażerskim transporcie kolejowym. Zmiennokierunkowość dała Kolejom Mazowieckim większą swobodę eksploatacji.