REGION
Warka – Radom: Nadal komunikacja zastępcza
Miała obowiązywać do lipca - zostaje utrzymana na kolejne miesiące. Na modernizowanej linii kolejowej Warszawa – Radom na odcinku Warka – Radom utrzymana zostanie od 13 lipca br. dotychczasowa komunikacja. Pociągi w dalszym ciągu kursować będą do stacji Strzyżyna. Na jednotorowym odcinku Warka – Strzyżyna nadal zamiast pociągów jeździły będą autobusy.
Na linii Warszawa – Radom zmodernizowany jest odcinek Warszawa – Czachówek. Wymieniane są jeszcze urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym. Na dwutorowym odcinku Czachówek – Warka modernizowany jest pierwszy tor oraz budowane są perony. W następnym etapie roboty obejmą wymianę drugiego toru, kolejnych peronów i obiektów inżynieryjnych.
W marcu rozpoczęły się prace na odcinku Strzyżyna – Radom, które polegają na modernizacji jednotorowej linii Warka – Strzyżyna. Zdemontowano na 30-kilometrowej trasie sieć trakcyjną. Budowana jest konstrukcja nowego nasypu. Gromadzone są materiały, podkłady i nowe rozjazdy.
Zdaniem PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zaangażowanie wykonawcy Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o. jest niezadowalające. Dlatego prace na jednotorowym odcinku Warka – Strzyżyna nie rozpoczną się w planowanym terminie 13 lipca. Mimo mobilizowania wykonawcy, firma nie wykazuje także większego zaangażowania robót na odcinku Strzyżyna – Radom. Więcej o sprawie pisaliśmy tutaj.
W związku z opóźnieniami na odcinku Warka – Radom nadal obowiązywała będzie dotychczasowa komunikacja. Pociągi w dalszym ciągu kursować będą do stacji Strzyżyna. Na jednotorowym odcinku Warka – Strzyżyna nadal zamiast pociągów jeździły będą autobusy.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oceniają, że przy właściwym zaangażowaniu wykonawcy, nadal możliwe jest zakończenie prac i udostępnienie linii na odcinku Warka – Radom w połowie 2021 roku.