REGION
Nowy tor i perony. Kolejny etap remontu kolejowej "ósemki"
Trwa modernizacja linii kolejowej nr 8 (Radom - Warszawa). W październiku pociągi między Czachówkiem Południowym i Warką pojadą nowym torem.
Linią kolejową nr 8 codziennie podróżują tysiące pasażerów. Od 1 września z Radomia do Warszawy można dojechać tylko z przesiadką w Warce. Wcześniejszy odcinek trzeba pokonać zastępczą komunikacją autobusową.
Nad Pilicą wybudowany został nowy, 200-metrowy most kolejowy. Teraz obiekt jest malowany i wzmacniane są filary. Trwają przygotowania do układania toru. Do końca września zakończą się prace przy rozbiórce drugiej starej konstrukcji. Przeprawa kolejowa nad Pilicą po modernizacji będzie dwutorowa. Nowe konstrukcje będą dostosowane do przejazdu cięższych składów i prędkości 160 km/h.
Na 40-kilometrowym odcinku między Warką i Radomiem zdjęto całą sieć trakcyjną. Trwa demontaż słupów trakcyjnych i fundamentów. Jednocześnie wykonawca przygotowuje się do budowy nowych elementów oraz nasypów.
W Dobieszynie, Strzyżynie, Grabowie i Kruszynie rozpoczęły się rozbiórki starych peronów. Miedzy Strzyżyną i Radomiem wzmacniany jest tor.
Na dalszym odcinku w kierunku Warszawy prace są bardziej zaawansowane. Od 20 października pasażerowie skorzystają z nowych peronów. Pociągi pojadą po nowym torze. Pomiędzy Czachówkiem i Warką budowany jest nowy odcinek toru. Rozwieszana jest też sieć trakcyjna.
Na stacjach w Warce i Chynowie oraz na przystankach Sułkowice, Krężel, Michalczew i Gośniewice gotowe są konstrukcje nowych peronów. W październiku zamontowane zostaną gabloty informacyjne, oświetlenie, ławki i oznakowanie.Po zakończeniu przebudowy trasy z Radomia do Warszawy ma skrócić się czas podróży. Najszybsze pociągi pojadą z prędkością 160 km/h.