REGION
Jak płacić rachunki w czasie pandemii?
W czasie pandemii koronawirusa prozaiczne czynności dnia codziennego takie jak płacenie rachunków za wodę mogą stać się problematyczne. Przecież nie może odwiedzić nas inkasent i odczytać stanu naszych liczników, a za media trzeba zapłacić. Dostawcy proponują rozwiązania.
W zaistniałej sytuacji Kozienicka Gospodarka Komunalna prosi swoich klientów o samodzielne sprawdzenie wodomierzy i podanie stanu telefonicznie: 48 614 32 15 lub mailowo: zwik@kgkkozienice.pl.
Prezes KGK Robert Wojcieszek zachęca jednocześnie do odbierania faktur drogą elektroniczną i opłacanie rachunków przez internet. Żeby otrzymywać rachunki na maila należy wypełnić wniosek dostępny na stronie KGK – TUTAJ.
- Ruszamy z naszą akcją, aby dbać o bezpieczeństwo zarówno mieszkańców gminy Kozienice jak i pracowników Kozienickiej Gospodarki Komunalnej – wyjaśnia Robert Wojcieszek:
Zaproponowane rozwiązania dotyczą gospodarstw, które rozliczają się z dostawcą wody bezpośrednio. Co natomiast z mieszkańcami spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych? Tutaj za wodę płaci się w formie zaliczek wliczanych w czynsz, a stan liczników odczytywany jest raz lub dwa razy do roku. Jak powiedział prezes Spółdzielni Mieszkaniowej w Kozienicach Andrzej Gogacz, ograniczono wizyty pracowników spółdzielni w mieszkaniach do minimum. Teraz odbywają się np. w przypadku usterek niecierpiących zwłoki. W lipcu ma zmienić się cena wody i wtedy odczyty liczników będą konieczne. Jeśli do tego czasu sytuacja z koronawirusem nie ulegnie zmianie, niewykluczone, że również mieszkańcy bloków będą proszeni o padanie stanu wodomierzy zdalnie.
Zdalne odczytywanie liczników wprowadziła również Polska Grupa Energetyczna. - W związku z zagrożeniem epidemicznym, we wszystkich oddziałach PGE Dystrybucja wdrożono specjalne procedury bezpieczeństwa oraz podjęto szereg działań mających ograniczyć rozprzestrzeniania się choroby - mówi Anna Szcześniak z oddziału PGE Dystrybucja w Skarżysku-Kamiennej:
Do zostania w domu zachęca również PGNiG i oferuje swoim klientom elektroniczne Biuro Obsługi Klienta eBOK. W internecie znajdziemy nawet dokładny poradnik jak i co możemy załatwić zza domowego biurka. Link znajdziecie – TU.