Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
KTO RANO WSTAJE
Kasia Kozimor, Tomek Waloszczyk
Patron dnia: św. Cecylia, dziewica i męczennica
Dziś jest: Piątek, 22 listopada 2024

Opoczno

Podpisana umowa na przebudowę mostów między Opocznem i Pilichowicami

środa, 23 grudnia 2020 12:04 / Autor: Michał Kaczor
Podpisana umowa na przebudowę mostów między Opocznem i Pilichowicami
fot. PKP PLK
Michał Kaczor

Dziś została podpisana umowa na modernizację 21 obiektów inżynieryjnych na linii kolejowej między Opocznem Południowym i Pilichowicami. Chodzi o przebudowę 2 mostów, 4 wiaduktów i 15 przepustów.

Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Zmodernizowanych zostanie 21 obiektów inżynieryjnych na szlaku kolejowym między Opocznem Południowym i Pilichowicami – 2 mosty, 4 wiadukty i 15 przepustów.

- Jest to ważne przedsięwzięcie z punktu widzenia realizacji Krajowego Programu Kolejowego. To zadanie jest krokiem wyprzedzającym wobec kolejnych działań, które zmierzają do tego, aby na rok 2023 móc w rozkładzie jazdy zapowiedzieć prędkość 250 km/h – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Wiadukty będą przebudowane w Budkowie, Stawowicach i Solcu. Realizacja inwestycji na terenie powiatów opoczyńskiego i koneckiego pozwoli skrócić czas podróżowania między Warszawą i Krakowem oraz Warszawą i Katowicami.

- Obecnie czas przejazdu z Warszawy do Krakowa czy Katowic wynosi około 2 godziny 20 minut. Zakładamy, że za trzy lata w rozkładzie jazdy pojedziemy poniżej 2 godzin pociągami szybkimi – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Część prac w Centralnej Magistrali Kolejowej została już zrealizowana. Chodzi m.in. o stację Opoczno Południe, Idzikowice, czy obiekty inżynieryjne na odcinku Idzikowice – Opoczno.

Modernizacja tego odcinka ma zwiększyć prędkość w ruchu pasażerskim do 250 km/h, a w pociągach towarowych do 120 km/h.

Inwestycję wykona konsorcjum firm Intop Warszawa i Sarinż. Wartość prac to 44,7 mln zł.