REGION
#ŻyjDobrze
#Żyj Dobrze to hasło przewodnie kampanii prozdrowotnej, inspirującej Polki i Polaków do wprowadzania zmian na lepsze w swoim życiu po pandemii koronawirusa.
Za nami ponad dwa lata trwającej na całym świecie pandemii COVID-19. Epidemia koronawirusa SARS-CoV-2 zdewastowała nasze dotychczasowe życie, w wielu aspektach nieodwracalnie je zmieniła. Negatywnie wpłynęła na zwykłą codzienność, wielu osobom zabrała życie, wielu pogorszyła stan zdrowia. W maju br. stan epidemii został przekształcony w stan zagrożenia epidemicznego. Prognozy pokazują, że epidemia COVID-19 przechodzi w endemię. Zmniejsza się liczba rejestrowanych przypadków zakażenia, hospitalizacji, poprawie ulega ogólny stan chorych.
- Dużym wyzwaniem dla systemu ochrony zdrowia staje się z kolei aktualnie tzw. „dług zdrowotny”, dlatego uznaliśmy za priorytet, by w swojej działalności edukacyjnej postawić na promowanie zdrowego stylu życia. Każdy z nas, w sytuacjach życia codziennego podejmuje decyzje wpływające na nasze zdrowie. Ważne jest, aby uświadamiać sobie, iż nasze codzienne zachowania takie jak wybór posiłku, podjęcie aktywności fizycznej czy też stosowanie się do zasad higieny wpływa na nasze szanse dalszego życia w dobrym zdrowiu. Poprzez działania naszej kampanii chcemy zachęcić jej odbiorców do wprowadzenia zmian na lepsze w swoim życiu po pandemii koronawirusa. Pokazać, jak prosto można codziennie podejmować małe kroki, by zbudować dobre życie. Poprzez proste podpowiedzi prezentowane na specjalnie przygotowanych postach, publikowanych w mediach społecznościowych, chcemy inspirować zachowania prozdrowotne - informuje Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie.
Przypomnijmy, ze przejście w stan zagrożenia epidemicznego nie oznacza, że pożegnaliśmy się z chorobą COVID-19. Ona pozostanie z nami, jak np. grypa.
Prozdrowotna kampania #ŻyjDobrze została zainicjowana, aby zachęcić kobiety i mężczyzn do wprowadzenia zmian na lepsze w swoim życiu po pandemii koronawirusa. W tym czasie troska o swoje zdrowie nabiera więc szczególnego znaczenia. Co po COVID-19? Jak powrócić do zdrowia? Które obszary zdrowia należy objąć swoją uwagą, aby żyć dobrze? Aby żyć zdrowo? Jak wykorzystać wiosenne i letnie miesiące, by wzmocnić swój organizm i dobrze przygotować się na nadchodzącą jesień i zimę, by ograniczyć do minimum sezonowe infekcje?
Wiosna to czas rozwijającego się życia. Zazieleniają się drzewa i krzewy, rozkwitają feerią barw kwiaty. Dlatego też symbol rozkwitającego pąka, towarzyszący kampanii, która ma skierować uwagę odbiorców na te obszary życia, które – pielęgnowane - rozkwitną na nowo – zostaną wzmocnione, staną się piękne i dobre. Kampania zachęca do codziennych drobnych działań, które zbudują zdrowie psychiczne i fizyczne mocno nadwyrężone podczas pandemii. Skierowana jest zarówno do dorosłych, jak i seniorów, młodzieży i dzieci.
Celem głównym kampanii jest przypomnienie, że wyborów wpływających na nasze życie dokonujemy każdego dnia.
- Chcemy uwrażliwić odbiorców naszych treści na potrzebę stałego identyfikowania swoich problemów zdrowotnych i samodzielnego radzenia sobie z wieloma aspektami swojego życia. Uczyć podejmowania dobrych wyborów i decyzji sprzyjających zdrowiu. Chcemy kształtować zachowania i postawy sprzyjające poprawie zdrowia kompleksowo: w sferze fizycznej, psychicznej czy społecznej - dodaje Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie.
- Wykorzystując powszechne obecnie w tej chwili narzędzie, jakim są media społecznościowe (Facebook, Twitter, www) chcemy, poprzez zaplanowany cykl specjalnie przygotowanych postów i artykułów, zachęcić Polaków do działania, do odbudowy swojego dobrostanu psychicznego i fizycznego. Poprzez proste podpowiedzi zbudowane w jasny, przystępny sposób, prezentowane na specjalnie przygotowanych postach, publikowanych w social mediach, chcemy budować zmianę zachowań zdrowotnych Polaków. Postaramy się pokazać, jak prosto można codziennie podejmować małe kroki w kilku obszarach szeroko pojętego zdrowia publicznego, by zbudować sobie dobre, zdrowe życie. Liczymy, że przygotowane treści w swej prostocie i dzięki interesującej formie trafią do szerokiego kręgu odbiorców. Konkretne wskazówki w poszczególnych obszarach tematycznych pozwolą codziennie czynić małe kroki ku wypracowaniu zdrowych życiowych nawyków, które wpłyną ostatecznie na poprawę dobrostanu, zdrowia psychicznego i fizycznego kobiet i mężczyzn, dorosłych i dzieci, seniorów i młodzieży - czytamy.
Obszary tematyczne kampanii:
Aktywność fizyczna
Higiena
Zdrowe żywienie
Zdrowie psychiczne
Profilaktyka (w tym: regularne badania diagnozujące stan zdrowia po COVID-19, sezonowe szczepienia, PSO,
mammografia, itp.)
Wszystkie treści będą dostępne zarówno na stronach i profilach mediów społecznościowych WSSE w Warszawie, jak i na social media i www wszystkich 38 powiatowych stacji sanitarno-epidemiologicznych województwa mazowieckiego.
Kampania potrwa do 24 czerwca.