REGION
Zgłoś usterkę na kolei dzięki aplikacji
PKP Polskie Linie Kolejowe uruchomiły specjalną aplikację do szybkiego zgłaszania usterek na stacjach i przystankach.
Narzędzie umożliwia przekazywanie do Polskich Linii Kolejowych informacji o usterkach oraz stanie czystości infrastruktury pasażerskiej na peronach, drogach dojścia, a także przejściach nad i pod torami. Aplikacja pozwala na szybkie przekazanie informacji o stanie infrastruktury pasażerskiej, a tym samym szybką reakcję zarządcy infrastruktury na zaistniałe nieprawidłowości.
W przypadku zauważenia usterki, np. awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy zaśnieżonego peronu, podróżny może w szybki sposób dokonać zgłoszenia nieprawidłowości.
- Po uruchomieniu aplikacji należy wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina jest uzupełniana automatycznie. Lokalizację można również łatwo wprowadzić z wykorzystaniem kodów QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Wystarczy w aplikacji kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu - informuje Magdalena Janus z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Aplikację Sprawny Peron można bezpłatnie pobrać z Google Play lub Apple Store.