Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
KTO RANO WSTAJE
Kasia Kozimor, Tomek Waloszczyk
Patron dnia: św. Cecylia, dziewica i męczennica
Dziś jest: Piątek, 22 listopada 2024

KULTURA

Skansen bryluje w sieci

wtorek, 24 października 2017 13:29 / Autor: Jakub Szczechowski
Skansen bryluje w sieci
Jakub Szczechowski

Muzeum Wsi Radomskiej podjęło ofensywę promocyjną w mediach społecznościowych. Jest najaktywniejszą na tym polu placówką kulturalną w Radomiu.

 

Radomski skansen jest obecny na facebooku, twitterze, instagramie i youtubie. - Zarówno badania socjologiczne jak i obserwacja pokazują, że korzystanie z mediów społecznościowych przekłada się na frekwencję korzystających z muzeum - mówi Martyna Sobańska, która zajmuje się promocją, marketingiem i organizacją imprez w skansenie. Oczywiście najpierw wzrost zainteresowania widać w internecie. Obecnie profil Muzeum Wsi Radomskiej lubi na facebooku 5160 osób. To wzrost o ok. 500 osób w ostatnim czasie. - Staram się, aby posty były jak najbardziej bezpośrednie, ponieważ chcę budować społeczność, aktywizować odbiorców, moderować, inicjować dyskusję na tematy związane ze skansenem - mówi Martyna Sobańska.

Muzeum zamieszcza od 3 do 6 postów dziennie, także w weekendy. Autorka sukcesu Muzeum Wsi Radomskiej w mediach społecznościowych zaobserwowała, że największą popularność mają posty, zamieszczone we wtorek po południu. A tematyka? - Jeśli chodzi o wizerunek muzeum jest on spójny, ciepły, ale warto go wzmacniać przez pokazywanie pracowników różnych działów. Ostatnio dużym zainteresowaniem cieszył się post, związany z Dniem Nauczyciela, kiedy opublikowałam zdjęcie naszych edukatorów. Bardzo popularne są także zwierzęta, natura, ten spokój, sielskość.

Wtorek jest owocny na facebooku, a poniedziałek na instagramie. - Staram się zamieszczać zdjęcia, które ukazują niezwykłą codzienność, która jest w Muzeum Wsi Radomskiej na wyciągnięcie ręki - mówi Martyna Sobańska. Skansen stawia pierwsze kroki na twitterze. Inny jest w tym wypadku adresat wpisów. - Informujemy bardziej o inwestycjach, a także co na bieżąco dzieje się w naszym muzeum .

Dodajmy, że Muzeum Wsi Radomskiej odwiedziło w tym roku ponad 40 tys. osób. Działania promocyjne w sieci mają tę liczbę jeszcze zwiększyć.