RADOM
Gwiazdki spadają w CiT?
Były cztery jest jedna - chodzi o gwiazdki, które radomskiemu Centrum Informacji Turystycznej odebrała Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna oceniając placówkę. Co było powodem takiej decyzji?
Centrum Informacji Turystycznej w Radomiu za 2015 rok w ocenie Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej otrzymało cztery gwiazdki. Rok później przy certyfikacji pojawiła się nowa dyrektywa, według której drogę do Centrów Informacji Turystycznej powinny wskazywać znajdujące się w przestrzeni miejskiej. Właśnie tego zabrakło radomskiemu Centrum, by utrzymać ocenę MROT. Jak wyjaśnia Robert Dębicki - dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Radomiu, jeśli chodzi o wszystkie inne kryteria Organizacja nie mogła niczego zarzucić radomskiemu CiT-owi:
Brakujące gwiazdki w certyfikacji placówki można odzyskać. Należy uzupełnić brakujące tabliczki. Jak zapewnia Robert Dębicki - dyrektor MOSiR-u odpowiednie działania już zostały podjęte. W pierwszej chwili tabliczki informujące o tym, jak dotrzeć do CiT-u miały znaleźć się przy dworcach PKP i PKS, jednak finalnie zadecydowano, że pojawią się one na ulicach Radomia:
Zgodnie z ustaleniami w Radomiu pojawi się sześć drogowskazów. Będą to standardowe drogowskazy, takie jak te montowane przy drogach prowadzących do instytucji użyteczności publicznej, np do Muzeum Wsi Radomskiej. Pojawią się one m.in. przy ulicach: Traugutta, Poniatowskiego czy Prażmowskiego. Tabliczki ustawione zostaną w pierwszej połowie marca. - Musimy zamówić te drogowskazy, nie są one dostępne "od ręki" tak jak standardowe znaki drogowe. - wyjaśnia Marek Ziółkowski z Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
Po wykonaniu wszystkich potrzebnych działań MOSiR prześle dokumentację do Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Wtedy Organizacja wyda Centrum nowy certyfikat, przywracając jednocześnie utracone gwiazdki. - zapewnia Robert Dębicki:
Wśród kryteriów znalazły się informacje dotyczące ścieżek edukacyjnych, dostępności informacji dla turystów (również w różnych językach) czy obsługa klienta w Centrum Informacji Turystycznej.