Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
KTO RANO WSTAJE
Kasia Kozimor, Tomek Waloszczyk
Patron dnia: bł. Maria od Pana Jezusa Dobrego Pasterza, dziewica
Dziś jest: Poniedziałek, 25 listopada 2024

RADOM

Jak sobie poradzili z egzaminem gimnazjalnym?

piątek, 16 czerwca 2017 15:01 / Autor: Elżbieta Warchoł
Jak sobie poradzili z egzaminem gimnazjalnym?
foto: pixabay
Elżbieta Warchoł

Uczniowie poznali dziś wyniki egzaminu gimnazjalnego.

Wyniki są dostępne dla uczniów w internecie po zalogowaniu się w systemie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. W formie papierowej uczniowie otrzymają je razem ze świadectwami 23 czerwca. Jak przedstawiają się wyniki egzaminu w procentach? J. polski- Radom: 70, 2, Mazowsze: 72, 4, Polska: 69; Historia- Radom: 58, Mazowsze- 61, 8, Polska: 59; Matematyka- Radom: 47, 2, Mazowsze: 50, 9, Polska: 47; Przyroda- Radom: 51, 7, Mazowsze: 54, 9, Polska: 52; J. angielski ( podstawowy)- Radom: 66, 2, Mazowsze: 71, 1, Polska: 57; J. angielski ( rozszerzony)- Radom: 46, 3, Mazowsze: 53, 2, Polska: 49; J. niemiecki ( podstawowy)- Radom: 64, 5, Mazowsze: 54, 3, Polska: 54; J. niemiecki (rozszerzony)- Radom: 70, 2, Mazowsze: 57, 3, Polska: 41; J. hiszpański ( podstawowy)- Radom: 70, 1, Mazowsze: 70, 9, Polska: 65.

Na stronie internetowej Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie znajdziemy Wstępne informacje o wynikach egzaminu gimnazjalnego w 2017 roku. Czytamy: Egzamin gimnazjalny został przeprowadzony od 19 do 21 kwietnia 2017 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do niego w powyższym terminie, napisali egzamin 1 , 2 i 5 czerwca 2017 r . 1 E gzamin gimnazjalny składał się z trzech części. W części pierwszej – humanistycznej – gimnazjaliści rozwiązywali zadania z histori i i wiedzy o społeczeństwie oraz z języka polskiego (w dwóch odrębnych arkuszach) , a w części drugiej – matematyczno - przyrodn iczej – zadania z przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii oraz z matematyki (również w dwóch odrębnych arkuszach) . W trzeciej części egzaminu uczniowie rozwiązywali zadania z wybranego języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym albo na poziomach podstawowym i rozszerzonym. Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność odbioru tekstu kultury i wykorzystanie zawartych w nim informacji. Większości gimnazjalistów nie przysporzyło również problemów zadanie z wiedzy o społeczeństwie sprawdzające umiejętność wykorzystania i tworzenia informacji. Z matematyki uczniowie w ykazali się umiejętnością opisywania za pomocą wyrażeń algebraicznych związków między różnymi wielkościami, a z geografii − umiejętnością odczytywania danych z tabeli. Gimnazjaliści przystępujący do egzaminu z języka angielsk iego, niemieckiego, rosyjskiego, hiszpańskiego oraz włoskiego na poziomie podstawo wym najlepiej poradzili sobie z rozwiązaniem zadań z zakresu rozumienia ze słuchu. Dla zdających język francuski najłatwiejsze okazały się zadania sprawdzające znajomość funkcji językowych . Na poziomie rozszerzonym uczniowie przystępujący do egzaminu z języka angielskiego, niemieckiego, rosyjskiego oraz hiszpańskiego najlepiej poradzili sobie z zadaniami sprawdzającymi rozumien ie tekstów pisanych; w przypadku języka francuskiego zdający uzyskali najwyższe wyniki za zadanie sprawdzające umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej. Egzamin wskazał również umiejętności, które gimnazjaliści opanowali słabiej. W części humanistycznej z języka polskiego t rudność sprawiło uczniom między innymi zadanie sprawdzające funkcjonalne wykorzystanie wiadomości z zakresu świadomości językowej (por. tutaj ) , a z historii zadanie dotyczące chronologii historycznej. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie geometryczne, wymagające analizy informacji zawartych w jego treści oraz skorzystania z własności kątów wierzchołkowych i przyległych, a z fizyki– zadanie dotyczące zastosowania do obliczeń związku między masą, gęstością i objętością ciała stałego. W trzeciej części egzaminu na poziomie podstawowym uczniom przystępującym do egzaminu z języka angielskiego, hiszpański ego oraz włoski ego największą trudność sprawiły zadania sprawdzające rozumienie tekstów pisanych. W przypadku egzaminu z języka rosyjskiego i niemieckiego na poziomie podstawowym najtrudniejsze dla gimnazjalistów okazały się zadania sprawdzające znajomość środków językowych. Uczniom zdającym język francuski najwięcej trudności przysporzyły zadania sprawdzające umiejętność stosowania środków językowych oraz zadania sprawdzające rozumienie tekstów pisanych. Na poziomie rozszerzonym we wszystkich językach obcych nowożytnych największą trudność sprawiło gimnazjalistom rozwiązanie zadań sprawdzających umiejętność stosowania środków językowych. Pełny opis egzaminu znajdziemy na stronie OKE w Warszawie.