Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
LUDZKIM GŁOSEM
Patrycja Michońska
Patron dnia: św. Serwulus
Dziś jest: Poniedziałek, 23 grudnia 2024

RADOM

Biletomaty na... tekturę?

czwartek, 07 września 2017 13:05 / Autor: Weronika Chochoł
Biletomaty na... tekturę?
fot. Weronika Chochoł / Radio Plus Radom
Weronika Chochoł

- Biletomaty w Radomiu działają, jak chcą - skarżą się pasażerowie. - Większość awarii spowodowana jest złym sposobem korzystania - odpowiada Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji. Jaki jest stan urządzeń w mieście?

W całym mieście przy przystankach ustawionych jest w sumie 9 biletomatów. Można w nich o każdej porze kupić bilety jednorazowe i 24-godzinne oraz zakodować bilety na Radomskiej Karcie Miejskiej. To udogodnienie zarówno dla płacących gotówką, jak i dla tych, którzy korzystają z kart płatniczych. Jednak czy na pewno urządzenia są dostępne całą dobę siedem dni w tygodniu?

Użytkownik jednego z forów internetowych opisał swoją przeprawę z biletomatami. Z relacji internauty wynika, że w ciągu jednego wieczora próbował skorzystać z czterech urządzeń - bezskutecznie. W biletomacie przy przystanku Jana Pawła II/Osiedlowa nie można było kupić żadnego z biletów. Przy dworcu kupić można było jedynie bilety elektroniczne, a zapłacić - jedynie bilonem. Przy Galerii Słonecznej podobnie, tutaj jednak biletomat przyjmował banknoty. Mogłoby się wydawać, że najlepszą opcję przedstawiało na ten czas urządzenie przy "samochodówce". W rzeczywistości było inaczej: "brak możliwośći płatności bezgotówkowych, również przy doładowaniu Karty Miejskiej, przy płatnościach gotówką biletomat przyjmuje bilon oraz 10 zł, z tym, że papierowe 10 zł zwyczajnie kradnie, bo po wciągnięciu banknotu nic się nie dzieje" - pisze internauta o nicku "Grzegorz z Radomia".

Po wpisie Grzegorza z Radomia w biletomaty uderzyła internetowa fala krytyki. Sprawdziliśmy, czy faktycznie pasażerowie mają problem z kupieniem biletu w maszynie. Z kwitkiem od maszyny odeszła już pierwsza osoba, którą spotkaliśmy:

                               

 Jak wyjaśnia Dawid Puton - rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji awarie wynikają ze złego użytkowania biletomatów: - Nasi pracownicy niejednokrotnie z miejsc np. na kartę płatniczą wyjmowali stare monety czy tekturę:

Zarówno niedziałający biletomat, jak i sytuacje "połknięcia" pieniędzy bez wydania biletu zgłaszać można do MZDiK w Radomiu.

Jak dodaje rzecznik Zarządu, problemy z maszynami najczęściej występują przy dworcu, przy Galerii Słonecznej oraz biletomat przy przystanku Chrobrego / Rapackiego. Oprócz tego pasażerowie mogą skorzystać z biletomatów przy przystankach; Struga / Szklana, Limanowskiego / Maratońska, Jana Pawła II / Sandomierska, Czarnoleska / Urszuli, Okulickiego / Polna i 25 Czerwca / Skłodowskiej- Curie.