Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRYWATKA Z RADIEM PLUS
Marek Sierocki
Patron dnia: św. Cecylia, dziewica i męczennica
Dziś jest: Piątek, 22 listopada 2024

RADOM

Śnieżka przejmuje radomską fabrykę

czwartek, 22 lutego 2018 11:05 / Autor: Michał Kaczor
fot. rynekfarb.pl
Michał Kaczor

Śnieżka przejęła 61% akcji Radomskiej Fabryki Farb i Lakierów Rafil. Transakcja wyceniana jest na 2,5 mln zł.

Radomska Fabryka Farb i Lakierów dołączyła tym samym do Grupy Kapitałowej Śnieżka. Zarząd Rafilu podjął taką decyzję ze względu na trudną sytuację finansową spółki.

- Przejęcie pozwoli Śnieżce na wzmacnianie swojego portfolio wyrobów do ochrony metalu, a  podstawą decyzji zakupowej było dostrzeżenie istotnych możliwości synergii pomiędzy obydwoma podmiotami - mówi Aleksandra Małozięć z korporacji Śnieżka S.A.

Śnieżka przejęła 2,5 miliona akcji imiennych serii E o wartości 1 zł każda, czyli w sumie zainwestowała 2,5 mln zł. Po rejestracji transakcji Śnieżka będzie dysponowała 60,95% kapitału akcyjnego Radomskiej Fabryki Farb i Lakierów. Oznacza to, że przedstawiciele będą mieli większość głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Spółki.

–Transakcja była poprzedzona intensywnym audytem. Wnioski, wśród których najistotniejszym jest konieczność pilnej restrukturyzacji Spółki, posłużą nam w  usprawnianiu zarządzania nią, a  tym samym w  dążeniu do optymalizacji  generowanych przez nią kosztów w  stosunku do przychodów. Przewidujemy także stopniowe wzmacnianie obecności zakupionej marki w  swoich kanałach sprzedaży  – komentuje Piotr Mikrut, Prezes Zarządu FFiL Śnieżka SA.

Prezes Śnieżki zapowiada, że będzie chciał powiększyć pakiet akcji, m.in. poprzez skup tych, które są w rękach pracowników.

Jak tłumaczy Aleksandra Małozięć, inwestycja otworzy możliwości wdrożenia nowoczesnych rozwiązań i  procesów optymalizacyjnych w  radomskim zakładzie, co da podstawy do lepszego wykorzystania jego mocy produkcyjnych. Oczywistym efektem tej transakcji jest również transfer know-how między obydwoma podmiotami, ukierunkowany na generowanie innowacyjnych rozwiązań produktowych.

Śnieżka to jeden z liderów rynku farb w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. W 2016 roku Grupa Kapitałowa Śnieżka wygenerowała przychody ze sprzedaży na poziomie 575,5 mln zł.