![](https://radioplus.com.pl/images/banners/bn_2022_radio.jpg)
RADOM
Czyniący dobro zostaną nagrodzeni
![Czyniący dobro zostaną nagrodzeni](/media/k2/items/cache/ee8c0da07df13b94f8af81378a2365ef_XL.jpg)
![](/media/k2/users/517.png)
We wtorek o godz. 17.00 w sali koncertowej radomskiej Resursy Obywatelskiej odbędzie się uroczysta gala konkursu Radom Obywatelski połączona z wręczeniem nagród w konkursie „Miejsca Przyjazne w Radomiu”.
Celem konkursu jest nagrodzenie lokalnych organizacji pozarządowych, społecznego zaangażowania mieszkańców miasta, a także firm i przedsiębiorstw, które w ubiegłym roku wykazały właściwą postawę społeczną i obywatelską, podejmując i realizując działania na rzecz mieszkańców Radomia.
Konkurs nagradza inicjatywy i postawy obywatelskie w trzech kategoriach: Dobre Praktyki 2017, Dobroczyńca Roku 2017 i Darczyńca Roku 2017.
W ramach kategorii „Dobre Praktyki” promowane będą najlepsze przedsięwzięcia z zakresu usług świadczonych na rzecz mieszkańców Radomia przez organizacje pozarządowe. Ta kategoria skierowana jest do organizacji pozarządowych, które realizują nowatorskie i oryginalne przedsięwzięcia, odpowiadające oczekiwaniom i potrzebom mieszkańców miasta.
Kolejna kategoria to „Dobroczyńca Roku”. Tutaj nagradzana jest osoba, która wspiera działalność organizacji pozarządowych, jest ich członkiem lub wolontariuszem, a także realizuje inicjatywy na rzecz lokalnej społeczności Radomia.
Trzecią kategorią jest „Darczyńca Roku”. W tej kategorii nagradzane jest społeczne zaangażowanie przedsiębiorców. W tej kategorii zwycięży osoba, która w swojej codziennej działalności, poprzez swoją obywatelską postawę, wspiera najbardziej potrzebujących mieszkańców Radomia, a także radomskie organizacje pozarządowe.
Natomiast konkurs "Miejsca Przyjazne w Radomiu" ma na celu wyróżnienie oraz promowanie miejsc, instytucji oraz organizacji przyjaznych Seniorom oraz Osobom z niepełnosprawnością działających w Radomiu: kawiarni, sklepów, aptek, instytucji kulturalnych, edukacyjnych, użyteczności publicznej i innych, które z uwagi na oferowane usługi, stosowane zniżki oraz dostępność architektoniczną wychodzą naprzeciw oczekiwaniom Seniorów oraz Osób z niepełnosprawnością, w których czują się one miło i swobodnie, są godnie traktowane i obsługiwane.
![](/media/k2/items/cache/737c03c67845be4691da5d9d418d80e7_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/210c0750acaaa055a9cd1877b9521125_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/4c1392d8303cc4af8761ba39c53b6401_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/f775e19d0e998860bd51be17e469bad0_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/b96ce2701a2b1fd1876e9b919142d71a_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/4865501ed26d28f144df76340ff15818_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/749ecaa068019d8db68883e2480c6bd4_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/1efac8a848e39f8e1c0443371f9752ec_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/aa29d98de001dacf1fa983afdfc45e21_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/419ced42f7d5963733f3af835c93dadb_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/22a5fa37b1797f5673b36a811eb21e6d_L.jpg)
![](/media/k2/items/cache/1b9cde13c924e5b8a5d1b56bd4ff19aa_L.jpg)