RADOM
Nie trafiłeś z prezentem?
W święta pod choinką znalazło się wiele prezentów. Nie wszystkie jednak okazały się trafione. Czy można je zwrócić?
Nie wszystkie prezenty, którymi obdarowaliśmy się w święta, okazały się trafione. Czy mogą trafić z powrotem do sklepu?
- Jeżeli chodzi o sklepy stacjonarne, to nie ma takiej możliwości. Nie ma regulacji prawnej, która nakazuje sprzedawcy taki przedmiot przyjąć. Niemniej jednak, zależy to od dobrej woli. Niektóre sklepy sieciowe mają taką metodę, że można towar zwrócić - mówi Włodzimierz Zieleziński, Miejski Rzecznik Konsumentów.
Możemy natomiast zwrócić prezent, jeśli kupiliśmy go przez internet. Obowiązują wtedy przepisy dotyczące zakupu na odległość.
- Mamy możliwość oddania towaru w ciągu dwóch tygodni bez podania przyczyny. Po prostu wysyłamy towar do sprzedawcy. W sytuacji kiedy otrzymujemy towar inny niż zamówiliśmy, mamy bezwzględne prawo do zwrotu towaru, ale tutaj jest korzystne uprawnienie, bo sprzedający ponosi koszt wysyłki - tłumaczy rzecznik Zieleziński.
Zawsze można reklamować wadliwy produkt. Ochrona konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową trwa dwa lata.