Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: św. Leonard z Porto Maurizio, prezbiter
Dziś jest: Wtorek, 26 listopada 2024

RADOM

Jutro umowa o ekspresówkę

środa, 02 lipca 2014 12:16 / Autor: Magdalena Gliszczyńska
foto: Wikimedia commons
Magdalena Gliszczyńska

Jutro podpisanie umowy na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku: koniec obwodnicy Radomia – granica województwa mazowieckiego ze świętokrzyskim.

Jak informuje rzecznik prasowy kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Pawelec - rusza budowa kolejnego 22-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 między Warszawą, a Kielcami.  Krajowa „siódemka ” na odcinku od końca obwodnicy Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego zyska za nie całe trzy lata pełne parametry drogi ekspresowej, a to znacznie zwiększy bezpieczeństwo i komfort jazdy. W dniu 3 lipca 2014 podpisana zostanie umowa na realizację inwestycji między Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad,  a wyłonionym w przetargu Wykonawcą - spółką Dragados S.A. Jak dodaje Małgorzata Pawelec, nowy odcinek drogi ekspresowej S7 połączy przyszłą obwodnicę Radomia z granicą województw mazowieckiego i świętokrzyskiego. Po wybudowaniu obwodnicy Radomia oraz fragmentu S7 od granicy województwa mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej,  odcinek ekspresowej „siódemki” między Warszawą, a Kielcami (węzeł w Chęcinach) osiągnie długość około 150 km.

- Droga ekspresowa S7 będzie biec w przeważającej części po nowym śladzie, po wschodniej stronie istniejącej drogi  nr 7. Zadaniem Wykonawcy będzie wybudowanie drogi ekspresowej (dwie jezdnie po dwa  pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy plus 2,5-metrowe pasy awaryjne). Wzdłuż trasy głównej wybudowane zostaną drogi serwisowe umożliwiające ruch lokalny. Wjazd na drogę S7 możliwy będzie dzięki węzłom: Szydłowiec Północ, Szydłowiec Centrum i Szydłowiec Południe. Zaplanowane rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko przewidują budowę ekranów  akustycznych (ok. 10 km), systemu odwodnienia drogi, przejść dla zwierząt (35 przejść dla zwierząt dużych, średnich i małych), wygrodzeń trasy, a także wykonanie nasadzeń zieleni. W ramach inwestycji wybudowanych zostanie ponad dwadzieścia obiektów mostowych, w tym  14 wiaduktów, 4 mosty, 2 kładki dla pieszych i 2 górne przejścia dla zwierząt dużych. Droga ekspresowa zostanie wyposażona również w 4  Miejsca Obsługi Podróżnych (po dwa w pobliżu miejscowości Orońsko i Wola Korzeniowa), których zadaniem będzie obsługa ruchu tranzytowego - informuje Pawelec.

Przystosowanie istniejącej drogi krajowej nr 7 do parametrów trasy ekspresowej wpłynie na:
- poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego
- skrócenie czasu przejazdu a w konsekwencji obniżenie kosztów podróży
- podniesienie komfortu jazdy.
Wartość kontraktu to 682,2 mln złotych. Okres realizacji inwestycji to 24 miesiące od podpisania Umowy z doliczeniem okresów zimowych. Za realizację inwestycji odpowiada kielecki Oddział GDDKiA.