RADOM
Jutro umowa o ekspresówkę
Jutro podpisanie umowy na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku: koniec obwodnicy Radomia – granica województwa mazowieckiego ze świętokrzyskim.
Jak informuje rzecznik prasowy kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Pawelec - rusza budowa kolejnego 22-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 między Warszawą, a Kielcami. Krajowa „siódemka ” na odcinku od końca obwodnicy Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego zyska za nie całe trzy lata pełne parametry drogi ekspresowej, a to znacznie zwiększy bezpieczeństwo i komfort jazdy. W dniu 3 lipca 2014 podpisana zostanie umowa na realizację inwestycji między Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, a wyłonionym w przetargu Wykonawcą - spółką Dragados S.A. Jak dodaje Małgorzata Pawelec, nowy odcinek drogi ekspresowej S7 połączy przyszłą obwodnicę Radomia z granicą województw mazowieckiego i świętokrzyskiego. Po wybudowaniu obwodnicy Radomia oraz fragmentu S7 od granicy województwa mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej, odcinek ekspresowej „siódemki” między Warszawą, a Kielcami (węzeł w Chęcinach) osiągnie długość około 150 km.
- Droga ekspresowa S7 będzie biec w przeważającej części po nowym śladzie, po wschodniej stronie istniejącej drogi nr 7. Zadaniem Wykonawcy będzie wybudowanie drogi ekspresowej (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy plus 2,5-metrowe pasy awaryjne). Wzdłuż trasy głównej wybudowane zostaną drogi serwisowe umożliwiające ruch lokalny. Wjazd na drogę S7 możliwy będzie dzięki węzłom: Szydłowiec Północ, Szydłowiec Centrum i Szydłowiec Południe. Zaplanowane rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko przewidują budowę ekranów akustycznych (ok. 10 km), systemu odwodnienia drogi, przejść dla zwierząt (35 przejść dla zwierząt dużych, średnich i małych), wygrodzeń trasy, a także wykonanie nasadzeń zieleni. W ramach inwestycji wybudowanych zostanie ponad dwadzieścia obiektów mostowych, w tym 14 wiaduktów, 4 mosty, 2 kładki dla pieszych i 2 górne przejścia dla zwierząt dużych. Droga ekspresowa zostanie wyposażona również w 4 Miejsca Obsługi Podróżnych (po dwa w pobliżu miejscowości Orońsko i Wola Korzeniowa), których zadaniem będzie obsługa ruchu tranzytowego - informuje Pawelec.
Przystosowanie istniejącej drogi krajowej nr 7 do parametrów trasy ekspresowej wpłynie na:
- poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego
- skrócenie czasu przejazdu a w konsekwencji obniżenie kosztów podróży
- podniesienie komfortu jazdy.
Wartość kontraktu to 682,2 mln złotych. Okres realizacji inwestycji to 24 miesiące od podpisania Umowy z doliczeniem okresów zimowych. Za realizację inwestycji odpowiada kielecki Oddział GDDKiA.