RADOM
Trwa budowa dróg w nowej strefie przemysłowej
Ponad dwa kilometry nowych jezdni powstaje na terenie między ulicami Warszawską, Witosa i Rataja. Mają one zapewnić obsługę komunikacyjną strefy przemysłowej. Nowe zakłady będą powstawały w miejscu opuszczonych dawno temu ogródków działkowych.
Teren przemysłowy funkcjonuje już na Wólce Klwateckiej, między ulicami Warszawską, Grobickiego, Adwentowicza, Mroza i Legackiego - informuje MZDiK. Dobra lokalizacja przy trasie krajowej nr 7 sprawia, że w tym rejonie miasta ciągle zaczynają się kolejne inwestycje. Aby mogły ruszyć następne, został uchwalony Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego „Wólka Klwatecka II”, obejmujący swym zasięgiem dawne ogródki działkowe. Na tym terenie, z myślą o przyszłych inwestorach powstają drogi dojazdowe do nowych firm.
Łączna długość nowych jezdni wyniesie 2,1 kilometra. Ulica Macieja Rataja zostanie zbudowana na odcinku od ulicy Warszawskiej do końca terenu ogródków działkowych. Powstaną też dwie zupełnie nowe drogi - jedna łącząca ulicę Macieja Rataja z ulicą Wincentego Witosa oraz druga, która połączy tę jezdnię z ulicą Warszawską. Zakres zadania obejmuje między innymi roboty rozbiórkowe, wycinkę drzew, budowę przepustów, wykonanie podbudowy jezdni oraz nawierzchni z asfaltu i kostki betonowej. Będą tam również chodniki z kostki, trawniki, oświetlenie uliczne (łącznie 62 latarnie) oraz oznakowanie pionowe i poziome. Odcinek ulicy Rataja i dwie nowe drogi będą objęte strefą Tempo 40.
Inwestycja jest bardzo zaawansowana. Na budowanych drogach jest już podbudowa z kruszywa, a szerokość jezdni wyznaczają krawężniki. Trwa ustawianie obrzeży i układanie kostki na chodnikach. W najbliższym czasie będą w tym rejonie prowadzone następne roboty drogowe, w tym między innymi budowa skrzyżowań z ulicami Warszawską oraz Witosa. Wszystkie zaplanowane prace mają potrwać do 30 września 2021 roku. Wykonawcą inwestycji jest radomska firma Budromex. Koszt zadania to ponad 5,47 mln złotych. Miasto uzyskało dofinansowanie od samorządu Województwa Mazowieckiego i z Funduszu Dróg Samorządowych.
Źródło: MZDiK