RADOM
Wkrótce przebudowa ulicy Marii Fołtyn
Pięciu wykonawców jest zainteresowanych rozbudową całej ulicy Marii Fołtyn na Gołębiowie oraz przebudową pętli autobusowej przy ulicy Holszańskiej. Dzięki planowanej inwestycji zostanie tam usprawniony ruch samochodów, autobusów, pieszych i rowerzystów. Ulica zapewnia dojazd do firm działających w tamtejszej w strefie przemysłowej. Złożone oferty opiewają na kwoty od około 10,2 do około 12,4 miliona złotych. Najkorzystniejsza pod względem cenowym jest oferta firmy Budromost-Starachowice z Wąchocka. Wszystkie oferty muszą teraz zostać sprawdzone pod kątem formalnym, prawnym i rachunkowym. Zwycięzca przetargu będzie miał czas do 15 listopada tego roku.
Po około czterdziestu latach coraz bardziej intensywnej eksploatacji nawierzchnia całej ulicy Fołtyn jest już w bardzo złym stanie, szczególnie na odcinku wyłożonym betonowymi płytami. Zakres planowanego zadania obejmuje między innymi budowę asfaltowej jezdni wraz z kanalizacją deszczową, zatokami parkingowymi, ciągiem pieszo-rowerowym i chodnikami. Parkujące w zatokach samochody nie będą wycofywały bezpośrednio na ulicę, bowiem dojazd do miejsc postojowych będzie odbywał się nowymi drogami przebiegającymi równolegle do głównej jezdni. Powstaną one obok prawie całej ulicy. Będą także zjazdy do posesji i oświetlenie LED-owe. Rozbudowa obejmie odcinek o długości 1,14 kilometra. To praktycznie cała ulica Fołtyn, z wyjątkiem krótkiego fragmentu przed światłami, przebudowanego przy okazji modernizacji ulicy Kozienickiej. Wykonawca robót będzie musiał również przebudować pętlę autobusową przy ulicy Holszańskiej. Skończą się problemy z zalewaniem jej po każdych większych opadach deszczu. Będą tam aż dwa stanowiska, co w przyszłości pozwoli na ewentualne - w razie potrzeby - przekierowanie tam jakiejś dodatkowej linii. Przebudowana ulica Fołtyn usprawni dojazd do firm w strefie przemysłowej. Poprawi się tam także bezpieczeństwo pieszych, którzy dotychczas mieli do dyspozycji chodnik tylko na odcinku od ulicy Kozienickiej do terenu producenta kostki brukowej. Dalej przechodnie i rowerzyści musieli poruszać się razem z samochodami po betonowych płytach. Dzięki planowanej w przyszłym roku inwestycji skróci się też czas przejazdu autobusów komunikacji miejskiej linii 10. Ulica Fołtyn stanie się alternatywną trasą łączącą ulice Kozienicką i Żółkiewskiego, z pominięciem ronda Popiełuszki.
Źródło: MZDiK