RADOM
Sprawdzą, jak nauczanie zdalne wpłynęło na uczniów
- Chcemy sprawdzić, w jaki sposób pandemia dotknęła radomskich uczniów, ich rodziców i nauczycieli - mówi wiceprezydent Katarzyna Kalinowska. Miasto wraz z Uniwersytetem Technologiczno-Humanistycznym w Radomiu przeprowadzą badania ankietowe na temat wpływu zdalnego nauczania na uczniów radomskich szkół.
Badania ankietowe będą prowadzone w czerwcu. Po zebraniu danych rozpocznie się ich analiza.
- Chcemy sprawdzić, w jaki sposób pandemia dotknęła radomskich uczniów, ich rodziców i nauczycieli. Badanie zostało przygotowane przez pracowników naukowych UTH i ma formę ankiety, która już w tym tygodniu trafi do radomskich szkół. Okres wakacji to będzie czas opracowania wyników i zdefiniowania rekomendacji, które trafią do poradni psychologiczno-pedagogocznych i będą podstawą do przygotowania narzędzi do współpracy z uczniami - mówi wiceprezydent Katarzyna Kalinowska.
Małgorzata Gumińska, dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Radomiu mówi, że ostatni rok zaburzył kontakty rówieśnicze między uczniami, ale także z nauczycielami.
- Funkcjonowanie społeczno-emocjonalne uczniów jest uzależnione od prawidłowych kontaktów z rówieśnikami. Te kontakty przez ponad 12 miesięcy były mocno utrudnione - mówi dyrektor Gumińska.
Badania przygotowały prof. Elżbieta Sałata i dr Maria Gagacka z Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu.
- To są badania, które kontynuujemy. Pierwsze badania wśród studentów są już opublikowane, więc wiemy, że rzeczywiście można na podstawie badań sporo rzeczy rekomendować na przyszłość i polepszyć sytuację - mówi prof. Sałata.
- Interesuje nas skala problemów i ich dynamika - dodaje dr Maria Gagacka.
Ankiety będą wypełniali uczniowie wszystkich typów szkół od 5 klasy. Wyniki mamy poznać we wrześniu.
https://radioplus.com.pl/index.php/radom/55620-sprawdza-jak-nauczanie-zdalne-wplynelo-na-uczniow#sigProGalleriabcb47d02b9