RADOM
Nowa forma wsparcia ze środków Urzędu Pracy
DPS, domy dziecka czy hospicja mogą się ubiegać o refundację przez 12 miesięcy kosztów wynagrodzenia i składek na ubezpieczenie społeczne bezrobotnego lub poszukującego pracy skierowanego przez Urząd.
Wsparcie polega na refundacji przez 12 miesięcy kosztów wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społecznego bezrobotnego lub poszukującego pracy skierowanego przez Urząd. - Wysokość refundacji nie może przekraczać kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy. PUP refunduje wynagrodzenie skierowanej osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy, która w okresie ostatnich 6 miesięcy przed złożeniem wniosku, nie była zatrudniona u wnioskodawcy- mówi Barbara Bednarz, rzecznik Powiatowego Urzędu Pracy:
O wsparcie mogą ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego wykonujące zadania w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, placówki wsparcia dziennego, organizatorzy rodzinnej pieczy zastępczej, placówki opiekuńczo-wychowawcze, regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne, interwencyjne ośrodki preadopcyjne, ośrodki adopcyjne oraz podmioty, którym zlecono realizację zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej. -W przypadku odmowy przyjęcia skierowanego bezrobotnego lub poszukującego pracy na zwolnione stanowisko, pracodawca zwraca uzyskaną pomoc w całości wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od dnia otrzymania pierwszej refundacji- dodaje Barbara Bednarz:
W przypadku braku możliwości skierowania bezrobotnego przez urząd pracy na zwolnione stanowisko, pracodawca nie zwraca uzyskanej pomocy za okres, w którym uprzednio skierowany bezrobotny pozostawał w zatrudnieniu. Wymagane wnioski i oświadczenia można pobrać ze strony https://radom.praca.gov.pl/ - Dokumenty do pobrania. Po wypełnieniu wnioskodawca składa je w kancelarii Powiatowego Urzędu Pracy (pok. 114 ). Skany można wysłać na adres: kancelaria@pupradom.pl.