RADOM
Nie ma już wiaduktu w ul. Żeromskiego
Kończy się rozbiórka wiaduktu w ul. Żeromskiego w Radomiu.
Rozbiórka wiaduktu trwała od lipca br. Wkrótce wykonawca przystąpi do prac ziemnych. Pozostały jeszcze tylko resztki nasypów z obu stron i jedna podpora między torami. Harmonogram inwestycji przewidywał rozbiórkę przeprawy do 15 listopada - mówi Marek Ziółkowski z MZDiK.
Trwają też niezbędne prace ziemne w branżach: wodno-kanalizacyjnej (budowa kanalizacji deszczowej i wodociągu w rejonie ulic Lubelskiej i Średniej), teletechnicznej (przebudowa sieci telefonicznej i budowa kanalizacji kablowej przy Lubelskiej), elektroenergetycznej (usuwanie instalacji kolidujących z nowym wiaduktem przy Siennej) i ciepłowniczej (włączenie do sieci odcinka przebudowanego ciepłociągu) - mówi Marek Ziółkowski. W najbliższym okresie wykonawca będzie prowadził dalsze roboty z tych branż (zostało ich tu jeszcze sporo) oraz wykonywanie nasypów, profilowanie i zagęszczenie pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni przy Średniej.
Nad torami kolejowymi na połączeniu ulic Żeromskiego i Lubelskiej zaplanowano powstanie dwóch nowych, równoległych obiektów o łącznej szerokości 34 metrów i długości około 280 metrów. Pod nimi wybudowany zostanie nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni. Całość będzie kosztowała ponad 178,8 miliona złotych. Część finansowana z budżetu miasta (wiadukt) to koszt około 131 milionów złotych, część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 milionów złotych. Zakończenie inwestycji nastąpi latem 2025 roku. Pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej. Wykonawcą jest firma Trakcja z Warszawy.