Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: św. Franciszka Ksawera Cabrini, dziewica i zakonnica
Dziś jest: Niedziela, 22 grudnia 2024

RADOM

Żółkiewskiego ekspresowo

piątek, 30 stycznia 2015 15:13 / Autor: Radosław Mizera
MZDiK Radom
Radosław Mizera

Za budowę nowego węzła drogowego u zbiegu miejskiego odcinka drogi krajowej numer 9 oraz linii kolejowej Warszawa - Kraków będzie odpowiedzialny pruszkowski Strabag. W piątek, 30 stycznia, podpisano z tą firmą umowę. Nowe wiadukty na ulicy Żółkiewskiego mają być gotowe w ciągu dziewięciu miesięcy.

W przetargu na budowę wiaduktów wystartowało pięć firm i konsorcjów. Najmniej za wykonanie wszystkich robót zażądał Strabag z podwarszawskiego Pruszkowa - oferta tego przedsiębiorstwa opiewa na kwotę 47 milionów 534 tysięcy 309 złotych. I to właśnie tę ofertę MZDiK uznał za najkorzystniejszą. Budowa nowego węzła na Żółkiewskiego nie będzie pierwszą inwestycją tej firmy realizowaną w Radomiu. W 2009 roku Strabag wyremontował ponaddwuipółkilometrowy odcinek ulicy Nowa Wola Gołębiowska, a w 2011 - zakończył przebudowę sześciu ulic wokół Słonecznego Centrum.

Na czas trwania robót istniejący wiadukt na Żółkiewskiego zostanie wyłączony z ruchu i rozebrany. W jego miejscu powstanie nowy obiekt mostowy. Równolegle będzie trwała budowa drugiego, bliźniaczego wiaduktu. Wykonawca przed rozpoczęciem zasadniczych robót będzie musiał wzmocnić nawierzchnię ulic Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a także zbudować nową sygnalizację świetlną u zbiegu ulic Energetyków i Stara Wola Gołębiowska, która pozwoli na poprowadzenie objazdów. Po zakończeniu robót mostowych wykonawca raz jeszcze będzie musiał położyć nowy asfalt na Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a także odtworzyć nawierzchnie ulic Szarych Szeregów, Wernera, Żółkiewskiego, Zbrowskiego, Energetyków i Brzustowskiej. Wzmocnienie konstrukcji nawierzchni wszystkich dróg objazdowych jest wymogiem kontraktu i nie ma możliwości rezygnacji z tych prac.

Rozpoczęcie inwestycji na Żółkiewskiego w początkowym okresie nie będzie wiązało się z utrudnieniami dla kierowców. Z czasem jednak będzie konieczne zamknięcie odcinka krajowej "dziewiątki" i skierowanie ruchu kołowego na drogi objazdowe. Obecnie trwają uzgodnienia dotyczące tras objazdów, w tym dla ruchu tranzytowego, który chcemy poprowadzić w taki sposób, by był jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców centrum miasta.