REGION
Wkrótce szybciej przez Opoczno
Coraz bliżej koniec prac na odcinku kolejowym Centralna Magistrala Kolejowa - Idzikowice - Knapówka. To dobre wieści dla pasażerów z Opoczna.
Miesięczne zamknięcie Centralnej Magistrali Kolejowej na odcinku Idzikowice – Knapówka - Włoszczowa pozwoliło na trzykrotne przyspieszenie robót. Wykonawcy pracują całodobowo równocześnie na dwóch torach. Zrealizowano już 60 procent zaplanowanych prac.
W ramach prac zmodernizowane będą stacje Olszamowice i Włoszczowa Północ, zbudowany zostanie posterunek w Pilichowicach i wymieniona sieć trakcyjna na trasie Idzikowice - Opoczno Południe oraz Opoczno Południe - Olszamowice.
- Prace na Centralnej Magistrali Kolejowej postępują zgodnie z przyjętym harmonogramem. Wykonawcy zaangażowali bardzo duży potencjał około 700 osób, wykorzystują nawet 230 maszyn, w tym 17 pociągów sieciowych. Dzięki temu zaawansowanie prac osiągnęło 60 procent. Efektem realizowanych projektów będzie sprawniejsze prowadzenie ruchu pociągów i szybszy przejazd przez zmodernizowane stacje – mówi Piotr Majerczak, dyrektor Regionu Centralnego PKP Polskich Linii Kolejowych.
W Pilichowicach planowo postępuje budowa posterunku z nowoczesną infrastrukturą kolejową. Podzielił on szlak Opoczno Południowe - Olszamowice na dwa odcinki. Dzięki temu zwiększa się przepustowość szlaku, a to umożliwi wykorzystanie linii przez większą liczbę pociągów. Posterunek będzie wyposażony w nowoczesne urządzenia, pozwalające na prowadzenie ruchu pociągów z prędkością 200 km/h. W Pilichowicach trwa również zabudowa 4 rozjazdów przystosowanych do przejazdu pociągów z prędkością nawet do 230 km/h – podobnie na stacji Olszamowice.
Modernizacja sieci trakcyjnej na 44 km odcinku między Idzikowicami a Opocznem i Olszamowicami wpłynie na sprawny i bezpieczny przejazd pociągów. Na szlaku Idzikowice – Opoczno Południe zakończono przebudowę i oddano do eksploatacji sieć trakcyjną nad jednym torem. Równocześnie trwa demontaż starej sieci i słupów trakcyjnych przy drugim.
Prace na Centralnej Magistrali Kolejowej rozpoczęły się wiosną 2017 roku. i zakończą się do końca roku. Po 10 sierpnia wykonawcy będą kontynuować prace, bez wpływu na rozkład jazdy. Ta inwestycja zwiększy możliwości linii dla ruchu pasażerskiego – umożliwi przejazd większej liczby pociągów i dostosuje stacje do prędkości 200, a następnie 230 km/h.