REGION
Kaskada mandatów za szybką jazdę
Podsumowanie działań drogówki radomskiej, opoczyńskiej i koneckiej.
W trosce o bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego w niedzielę, 25 lutego radomscy policjanci prowadzili działania kontrolno-prewencyjne „Kaskadowy pomiar prędkości”. Ich celem jest egzekwowanie od kierujących przestrzegania ograniczeń prędkości i dbanie o bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego. Ponad 130 kierujących przekroczyło dozwoloną prędkość- informuje Justyna Leszczyńska z KMP Radom. Kaskadowy pomiar prędkości polega na tym, że kontrola prowadzona jest na tej samej drodze, w tym samym czasie, ale w różnych miejscach. Celem działań jest ograniczenie liczby zdarzeń drogowych oraz eliminowanie z ruchu drogowego tych kierowców, którzy prowadzą pojazdy z przekroczoną prędkością lub w inny rażący sposób łamią obowiązujące przepisy ruchu drogowego. Podczas niedzielnych działań policjanci skontrolowali blisko 200 pojazdów, a ponad 130 kierujących przekroczyło dozwoloną prędkość. Przypominamy, że jedną z głównych przyczyn wypadków i kolizji na polskich drogach jest przekraczanie przez kierujących dozwolonej prędkości jazdy - dodaje Justyna Leszczyńska z KMP Radom.
W garnizonie mazowieckim w działaniach brało udział 377 policjantów. Funkcjonariusze skontrolowali 1 353 kierujących, z których aż 938 przekroczyło dozwoloną prędkość. Podczas działań nie doszło do żadnego wypadku drogowego - ponformował podinsp. Radosław Rybak z wydziału ruchu drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Radomiu.
Kaskadowy pomiar prędkości prowadzony był także na drogach powiatu opoczyńskiego. Za przekroczenie dozwolonej prędkości funkcjonariusze wystawili 31 mandatów, dwóch kierowców pożegnało się z prawem jazdy. Z kolei na koneckich drogach, policjanci skontrolowali 73 pojazdy. 19 kierowców ukaranych zostało mandatami za przekroczenie prędkości, jednego pouczono. Funkcjonariusze na gorącym uczynku złapali też kierowcę prowadzącego pojazd po spożyciu alkoholu. Jechał on samochodem, mimo że już wcześniej stracił prawo jazdy.
Z przeprowadzonych badań wynika, że kierujący samochodem z prędkością 75 km/h, zareaguje na niebezpieczeństwo po przejechaniu około 21 metrów, a droga hamowania wyniesie około 31 metrów. Samochód zatrzyma się więc, po przejechaniu 52 metrów od momentu zauważenia niebezpieczeństwa przez kierowcę. W obszarze zabudowanym kierowca najczęściej dostrzega pieszego na jezdni około 36 metrów przed pojazdem, wobec tego do potrącenia dojdzie przy prędkości 53 km/h. Jak pokazują międzynarodowe badania, spadek średniej prędkości o 5% powoduje spadek liczby wypadków o 10%.