REGION
Zespół roboczy wypracuje zasady współpracy?
Powołany zostanie zespół roboczy, którego zadaniem będzie wyznaczenie możliwych kierunków działań i wypracowanie zasad współpracy pomiędzy Zrzeszeniem Producentów Papryki RP i Unilever. Chodzi o reklamę, z której dowiadujemy się, że "najlepsza papryka pochodzi z Hiszpanii".
Przypomnijmy, chodzi o reklamę papryki ostrej z Hiszpanii jednej ze znanych firm produkujących przyprawy. Z reklamy wynika, że kraj pochodzenia jest gwarancją smaku, a co za tym idzie - najlepsza papryka pochodzi właśnie z Hiszpanii. - To niewłaściwe, że w Polsce, która jest bardzo znaczącym producentem papryki w Europie reklamuje się "obcą" paprykę. To w znacznym stopniu obniża wartość naszej produkcji. - mówi Mirosław Łuska - prezes Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczpospolitej Polskiej.
Przedstawiciele Unilever Polska oraz Zrzeszenia Producentów Papryki RP spotkali się w Urzędzie Gminy w Potworowie, by przedyskutować tematy ujęte w liście otwartym wystosowanym przez Zarząd Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej do Unilever Polska w sprawie spornego przekazu w reklamie.
W trakcie spotkania Unilever przekonywał, że kwestionowany przekaz reklamowy nie miał na celu dyskredytowania polskich producentów papryki oraz jakości ich produkcji, ponieważ nie odnosi się w żadnym momencie do produkcji papryki w Polsce. Z kolei przedstawiciele Zrzeszenia Producentów Papryki RP podtrzymali swoje stanowisko, że użyte w spocie sformułowanie może sugerować, że papryka produkowana w Hiszpanii jest lepsza od polskiej.
Strony postanowiły powołać zespół roboczy, którego zadaniem będzie wyznaczenie możliwych kierunków działań i wypracowanie zasad współpracy pomiędzy Zrzeszeniem Producentów Papryki RP i Unilever.
Strony jednomyślnie stwierdziły, że niezwykle ważne jest budowanie świadomości konsumenckiej o lokalnych – polskich produktach rolnych, w tym o produkcji papryki w Polsce. Przedstawiciele Unilever przedstawili ZPPRP możliwość wsparcia Zrzeszenia w podnoszeniu świadomości konsumentów o produkcji papryki w Polsce i jej walorach. To również należało będzie do zadań zespołu, który wkrótce ma zostać powołany.