REGION
Coraz bliżej serwisowni w Radomiu
Zarząd Województwa Mazowieckiego wyraził zgodę na budowę bazy utrzymaniowo-naprawczej Kolei Mazowieckich w Radomiu. Do tego zostaną zakupione nowe pociągi.
Dostawa taboru (10 dwuczłonowych eletrycznych zespołów trakcyjnych) wraz ze szkoleniem pracowników i pakietem naprawczym pozderzeniowym to kwota prawie 92 mln zł. Szacowany koszt budowy bazy utrzymaniowo-naprawczej w Radomiu wyniesie około 30 mln zł.
Zamówienie dotyczące dziesięciu dwuczłonowych ezt dla obsługi subregionu radomskiego ma zostać zrealizowane do końca 2020 r. Pojazdy będą kursować w relacjach: Radom - Dęblin, Radom - Skarżysko-Kamienna, Radom - Drzewica, Radom – Warka.
- Budowa bazy utrzymaniowo-naprawczej w Radomiu to - oprócz zakupu nowych pojazdów, a także budowy bazy w Sochaczewie - nasze strategiczne inwestycje. Koleje Mazowieckie wkraczają w kolejny etap rozwoju, który bez tych wielkich projektów nie byłby możliwy. Ciszę się, że dzięki znakomitej współpracy z samorządem województwa mazowieckiego udaje nam się dynamicznie i konsekwentnie unowocześniać park taborowy oraz realizować inwestycje służące rozwojowi spółki, a przede wszystkim poprawiać podróżowanie na Mazowszu - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KM.