Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: św. Franciszka Ksawera Cabrini, dziewica i zakonnica
Dziś jest: Niedziela, 22 grudnia 2024

REGION

Zgoda na budowę pierwszego odcinka S7

środa, 14 listopada 2018 09:05 / Autor: Monika Nowakowska
Zgoda na budowę pierwszego odcinka S7
foto: GDDKiA
Monika Nowakowska

Wojewoda mazowiecki wydał decyzję o zezwoleniu na budowę blisko 1-kilometrowego odcinka od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S7. To część południowego wylotu z Warszawy, od węzła Lotnisko, do obwodnicy Grójca.

Decyzja ma tzw. rygor natychmiastowej wykonalności. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. - Cieszę się, że wydaliśmy pierwszą z decyzji na budowę trasy S7 - mówi wicewojewoda mazowiecki Artur Standowicz:

Budowa południowego wylotu trasy S7 Warszawa – Grójec o łącznej długości ok. 29 km, została podzielona na trzy odcinki: A – odcinek od węzła Lotnisko (bez węzła) do w. Lesznowola (z węzłem), długości około 6,64 km; B – odcinek od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem), długości ok. 14,8 km oraz C – odcinek od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca, długości ok. 7,9 km.

– Projekt budowlany i zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dotyczą odcinka C, który z kolei podzielony jest na cztery zadania, zaś decyzja wojewody mazowieckiego obejmuje zadanie nr 4 o długości około 1 km; wnioski dotyczące pozostałych trzech zadań wojewoda rozpatruje – mówi rzeczniczka wojewody mazowieckiego Ewa Filipowicz.

Zgodnie z projektem, prace budowlane mają obejmować swoim zakresem: roboty drogowe (min. po dwa pasy ruchu i pobocze w każdym kierunku, budowę zjazdów, pętli autobusowej, chodników i ciągów pieszo-rowerowych), mostowe (m.in. budowa wiaduktu i przejścia dla płazów), budowę kanalizacji deszczowej i urządzeń ochrony środowiska (m.in. ekranów akustycznych), wycinkę zieleni i nasadzenie nowej. Projekt uwzględnia bezpieczeństwo ruchu drogowego, np. oznakowanie poziome i pionowe, bariery ochronne. Przebudowana zostanie istniejąca infrastruktura techniczna, wybudowane zostanie oświetlenie. Realizacja drogi ekspresowej S7 jest inwestycją o znaczeniu europejskim, wpisującym się w tranzytowy układ dróg. Inwestycja wpłynie na skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu.