Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
KTO RANO WSTAJE
Kasia Kozimor, Tomek Waloszczyk
Patron dnia: św. Cecylia, dziewica i męczennica
Dziś jest: Piątek, 22 listopada 2024

REGION

Trwa demontaż sieci trakcyjnej

czwartek, 21 marca 2019 11:18 / Autor: Radosław Mizera
Radosław Mizera/Radio Plus Radom
Radosław Mizera

Od demontażu starych elementów sieci trakcyjnej wzdłuż torów rozpoczęła się przebudowa trasy kolejowej na odcinku Warka - Radom. Został tam wstrzymany ruch pociągów pomiędzy Strzyżyną a Radomiem. Wprowadzona została autobusowa komunikacja zastępcza, która będzie obowiązywać do lipca.

Prace potrwają do połowy 2021 r. W tym czasie przebudowane zostaną tory na odcinku 45 km i wybudowany będzie drugi tor. Będą nowe perony i przystanki przy trasie - informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe:

Karol Jakubowski dodaje, że nowe perony i przystanki będą dostosowane do osób niepełnosprawnych:

W planach jest także modernizacja 12 przejazdów kolejowo-drogowych oraz budowa wiaduktu drogowego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 731 w Warce:

Jakie prace są obecnie wykonywane?

Koszt przebudowy linii kolejowej na odcinku Warka – Radom to 429 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.

Po zakończeniu przebudowy trasy czas podróży koleją z Warszawy do Radomia ma się skrócić ze 115 do około 75 minut. Najszybsze pociągi będą mogły tą trasą pojechać z prędkością 160 km/h.