Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
TRANSMISJA MSZY ŚW.
Radio Plus Radom
Patron dnia: św. Franciszka Ksawera Cabrini, dziewica i zakonnica
Dziś jest: Niedziela, 22 grudnia 2024

Mazowsze

Rozwiązana umowa z wykonawcą S7 Lesznowola - Tarczyn

sobota, 03 października 2020 15:25 / Autor: Elżbieta Warchoł
Rozwiązana umowa z wykonawcą S7 Lesznowola - Tarczyn
foto: GDDKiA
Elżbieta Warchoł

GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z firmą realizującą odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn o długości blisko 15 km.

Po wykorzystaniu wszelkich dostępnych narzędzi mobilizujących wykonawcę, GDDKiA odstąpiła od umowy z firmą realizującą odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn. Jednocześnie GDDKiA rozpoczęła przygotowania do przeprowadzenia inwentaryzacji w terenie oraz przygotowania się do opracowania dokumentów do przetargu na dokończenie niezrealizowanych prac. GDDKiA planuje, że przetarg ogłosi jeszcze w tym roku.

Jak czytamy na stronie GDDKiA: Firma IDS-BUD mimo wielokrotnych wezwań nie zrealizowała prac objętych kontraktem, a mobilizacja sprzętu i kadry nie rokowała, by inwestycja została skutecznie zakończona. Jednym z powodów rozwiązania umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy jest zawarcie przez niego, bez zgody inwestora, umowy cesji wierzytelności z bankiem. Oznacza to, że wszystkie należne wykonawcy z tytułu zrealizowanych robót płatności kierowane miałyby być na konto banku. Jest to działanie niezgodne z warunkami kontraktu. Ponadto fakt ten stanowi o złej wierze wykonawcy, czego skutkiem jest utrata przez inwestora zaufania do rzekomo profesjonalnego przedsiębiorcy. Ponadto należy zauważyć, że upłynęło już prawie 30% czasu na ukończenie zadania, a zaawansowanie rzeczowe wykonanych prac wynosi jedynie ok. 6,3%. Biorąc pod uwagę mobilizację, wykonawca we wrześniu przedstawił raport, z którego wynikało, że na budowie pracowało 45 pracowników, zaangażowanie sprzętowe wynosiło 88 sztuk. Tymczasem według monitoringu prowadzonego przez nadzór pracowało jedynie 18 osób i 27 jednostek sprzętu - czytamy na stronie GDDKiA w Warszawie.

GDDKiA posiada gwarancje bankowe wykonawcy, dzięki czemu Skarb Państwa będzie mógł pozyskać określone środki finansowe dla zaspokojenia ewentualnych, należnych zgodnie z kontraktem i potwierdzonych płatności na rzecz przedsiębiorstw wykonujących prace i usługi na placu budowy (podwykonawców, usługodawców i dostawców).

S7 Warszawa - Grójec to trzy odcinki realizacyjne

Umowy na projekt i budowę trzech odcinków S7 Warszawa - Grójec zawarte zostały w sierpniu 2017 r. Wybudowane zostaną dwie jednie po trzy pasy ruchu pomiędzy węzłem Lotnisko (Warszawa) a węzłem Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca droga będzie posiadała po dwa pasy ruchu.

  • ​Zadanie A to odcinek od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości ok. 6,6 km. Po odstąpieniu od umowy z nierzetelnym wykonawcą, firmą Rubau w maju 2019 r., w lutym 2020 r. podpisaliśmy kontrakt z firmą Polaqua. Wartość tej umowy to 457,3 mln zł. W ramach zadania wybudowane zostaną m.in. dwa węzły - Zamienie i Lesznowola. Prace zakończą się w październiku 2022 r. Zaawansowanie rzeczowe przekroczyło 15% - informuje GDDKiA.
  • Zadanie B to odcinek od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem) o długości ok. 14,8 km. Wykonawcą tego odcinka do dzisiaj była firma IDS-BUD, z którą rozwiązana została umowa. Kontrakt zakłada budowę m.in. trzech węzłów - Antoninów, Złotokłos oraz Tarczyn Północ.