REGION
GDDKiA: ogłoszono przetarg na budowę S7 Lesznowola - Tarczyn
Po odstąpieniu od umowy z firmą IDS-BUD, drogowcy ponownie wybiorą wykonawcę, który zaprojektuje i wybuduje drugi z trzech odcinków południowego wylotu z Warszawy w ciągu S7 do Grójca. Chodzi o fragment od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ.
Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - ZRID (w tym decyzji zamiennych), wybudowanie trasy, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi. Przypomnijmy, że poprzedni wykonawca, z którym 2 października br. rozwiązano umowę, po upływie 30 proc. czasu na ukończenie zadania, zrealizował zaledwie 6,3 proc. prac.
Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki:
od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km,
od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km,
od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km. Realizowana trasa ekspresowa rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Wjazd na nową drogę będzie możliwy poprzez węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.